×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
“میریام کری” قربانی خشونت پلیس آمریکا شد

maryam akri tajamo tehranبه گزارش“سیرجان خبر” دیروز خیابان مقابل سازمان ملل متحد، شاهد تجمع اعتراض آمیز بانوان فعال حقوق بشر پایتخت  ایران اسلامی بود. بانوانی که با نگاهی برگرفته از اندیشه های اسلامی به زن؛ برای اعتراض به کشته شدن ” میریام کاری” بانوی سیاه پوست آمریکایی توسط پلیس فدارال و حمایت از کودک خردسالش،گردهم آمده بودند؛ تا از دولت مردان مدعی ” حقوق بشر” بپرسند که آیا در قانون “حقوق بشر آمریکایی” جریمه رانندگی، زن بیمار و مادر کودکی خردسال مرگ است؟

 maryam akri tajamo tehran

بانوان فعال حوزه سیاسی، با در دست داشتن پلاکاردهایی از تصاویر “میریام کاری” و کودک یک ساله اش در مقابل سازمان ملل تهران با مشت های گره کرده و فریاد شعارهایی با این مضامین (مادر آمریکایی حق حیات ندارد) ، ( کودک آمریکایی کنوافسیون ندارد) و ( مرگ بر حقوق  بشر آمریکایی ) ( پلیس فدارال آمریکا ننگت باد ننگت باد) اعتراض خود را اعلام کردند.

 از جلوه های زیبای این تجمع، شرکت مادران جوانی بود که دست در دست کودکان خود در حمایت از کودک خردسال ” میریام کاری” آمده بودند تا بگویند : ( هیچ جرمی نمی تواند مجازاتی به بزرگی محروم کردن کودکی از مهربانی و آغوش مادر باشد)

 در گوشه خیابان هم مردم با دیدن تجمع بانوان حتی برای لحظه ای هم که شده مشت ها را گره کرده و همنوا با زنان ایرانی شعارهایی را علیه این اقدام پلیس فدرال سر می دادند. چهره های متفکر و ناراحت مردان و جوانان زمانی که متوجه دلیل حضور بانوان در مقابل سازمان ملل می شدند؛ گویای این نکته بود که مردم ایران همگی در مظلوم واقع شدن ای مادر و فرزندش هم صدا هستند.

 لاله افتخاری نماینده مجلس شورای اسلامی، به جمع بانوان معترض پیوست و طی سخنانی کشته شدن این بانوی جوان سیاه پوست آمریکایی را محکوم کرد.

زهرا عبدلی از شرکت کنندگان با اشاره به اینکه نقض حقوق زنان به ویژه زنان سیاه پوست آمریکایی در این کشور امری عادی شده است گفت : کشوری که پلیسش ناقض حقوق شهروندان است؛ نباید به خود حق دهد که در امور سایر کشورها به بهانه ” حقوق بشر ” دخالت کند.

 نرگس حمزه که خود را بسیجی معرفی کرد دلیل حضورش را در این تجمع، اعتراض به عملکرد پلیس فدرال در کشتن زن جوانی دانست که مادر کودکی یکساله بود . وی گفت : آمده ام از پلیس فدرال بپرسم آیا مادری با کودک یکساله اش عملیات خرابکاری یا تروریستی انجام می دهد؟

 فاطمه سجادی هم با بیان اینکه  پلیس و دولت مردان آمریکا برای منحرف کردن افکار عمومی مردم کشورشان از اختلافات درونی از هیچ ارتکاب به جنایتی خودداری نمی کنند گفت: من معتقدم که ” میریام کاری ” قربانی سیاست های خشن پلیس و شعارهای پوشالی دولت مردان آمریکایی و نژاد پرستی در این کشور شده است.

 در پایان این مراسم بانوان با قرائت بیانیه  تجمع اعتراض آمیز خود را رسمی کرده و با شعارهای ضدآمریکایی اعتراض خود را نشان دادند.

منبع:دانا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.