×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
نارضایتی کسبه جمعه بازار سیرجان از کساد شدن بازار کارشان

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” جمعه بازارها مکان‌هایی هستند که در شهرهای مختلف کشور و در مکانی مشخص انواع کالا و اجناس مورد نیاز را به مردم عرضه می‌کنند و شهروندان از این بازارها به دلیل قیمت مناسب و تنوع محصولات استقبال چشمگیری دارند.

جمعه بازارها جهت عرضه مستقیم میوه و تره‌بار، مواد غذایی، فرآورده های پروتئینی و لبنی و کالاهای بازرگانی و با هدف تامین مایحتاج روزمره و رفاه حال شهروندان در سطح شهرها احداث می‌شود، در حقیقت حلقه اتصال مستقیم تولید کنندگان و مراکز عمده فروشی با مصرف کنندگان هستند.

جمعه بازاری ها که چند ماهی از جابجایی کسبه و رفتن به مکان جدیدشان می گذرد و چند روزی بود که دیگر خبری از همهمه های جمعه بازاری ها نبود، دیگر صدای قوی و رسای بیا میوه بیا این ور بازار… نمی رسید، آنها هم دیگر از این وضع کاسبی خسته شده بودند و دادشان در آمده بود، غرفه هایی خالی و مکانی خلوت که محل کاسبی جمعه بازاری ها بود.

یکی از کسبه های جمعه بازار در گفت و گو با خبرنگار “سیرجان خبر” اظهار داشت:به علت گرانی غرفه ها و مکان نامناسب جمعه بازار،کاسبی با کسادی مواجه شده است و هزینه اولیه که در هنگام انتقال به این مکان از کسبه می گرفتند۷۰ هزار تومان بود الان این مبلغ برای غرفه های ۲*۲ ۲۰ هزار تومان است که واقعا مبلغ زیادی است.

وی اظهار داشت:مکان قبلی جمعه بازار نسبت به این مکان بهتر بود و هزینه بسیار کمتری برای غرفه ها پرداخت می کردیم و بسیار محل رفت و آمد مردم بود و بیشتر مشتریان جمعه بازار را قشر بانوان تشکیل می دهند اما مکان جدید جمعه بازار بر روی کمربندی قرار دارد و مکان تردد کامیون ها است به همین علت مشتریان خود را از دست داده ایم.

این کسبه اذعان داشت: بیشتر کسبه جمعه بازار منبع درآمدشان همین کاسبی در جمعه بازار است و منبع درآمد دیگری نداریم این در حالی است که قبلا در سطح شهر بساط پهن می کردیم که متاسفانه اجازه چنین را نداریم و چشم امید خانواده های ما به همین جمعه بازار است.

وی در پایان اظهار داشت:زندگی کسبه جمعه بازار با مشکلاتی مواجه است امیدواریم مسئولین فکری به این قشر از جامعه بیاندازند تا مشکلات کسبه جمعه بازار هر چه سریع تر حل شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.