×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
نام یک شرکت بازرگانی سیرجانی در بین وارد کنندگان غیرقانونی خودرو اعلام شد/سرنوشت واردات خودرو به سیرجان در هاله ای از ابهام

به گزارش سرویس اجتماعی“سیرجان خبر”محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت در برنامه حالا خورشید در شبکه سه سیما، وعده داد تا اسامی نمایندگان متخلف در انجام واردات غیرقانونی خودروها را منتشر کند که در بین اسامی اعلام شده توسط وزیر صنعت نام یک شخص که فعالیت بازرگانی خودرو در سیرجان دارد نیز به چشم می خورد.

به گفته وزیر صنعت، گزارش ها می گوید که افراد متخلفی برای برخی از شرکت هایی که نمایندگی رسمی ورود هستند و یا شرکت هایی که نماینده رسمی نیستند ولی اجازه واردات در آن ایام را داشتند، با دسترسی به شناسه و کد کاربری برخی از اشخاص فعال در مجموعه ثبت سفارش (اپراتورها) ، اقدام به ثبت سفارش غیر قانونی کرده اند. این ۱۰۰ شرکت یا اشخاص، در حقیقت گروهی هستند که با متقاضیانی و با استفاده از کاربرانی، وارد سیستمی شده اند و در آن سیستم تغییراتی از قبیل، تغییر در تاریخ، تغییر در نام کالا، تغییر در پرداخت ۰٫۴ در هزار حق ثبت سفارش و …، به وجود آورده اند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در خصوص پرونده ثبت سفارش به ویژه خودرو گفت: تاکنون پنج نفر از مدیران و احیانا همکاران فعلی و چند ماه قبل وزارت صنعت ، معدن و تجارت دستگیر شدند که چهار نفر در بازداشت هستند.

وی افزود: یکی از دستگیر شدگان مدیرکل سازمان توسعه تجارت و دیگری معاون وی است و یک نفر هم طراح این سامانه است که اخیراً منفصل شده بود که وی نیز بازداشت شده و فرد چهارم نیز خانمی است که تا دو سه ماه پیش یعنی همزمان با ثبت این سفارش‌ها همکاری و مسئولیت داشته است.

این شرکت بازرگانی خودرو در سال ۹۱ کار خود را در شهرستان سیرجان آغاز کرده و دارای شعبی در شهرهای استان است و به یکی از بنگاه های بزرگ خودرو که در قیمت گذاری خودروهای خارجی نقش مهمی دارد تبدیل شده است.

پس از اعلام وزیر مبنی بر وارد کنندگان غیر قانونی خودرو این شخص با نام برند ایرتویا نمایندگی رسمی تویوتا اقدام به واردات ۲۰ دستگاه لکسوس nx300 کرده است که ارزشی ریالی معادل ۱۶۰ میلیارد ریال به قیمت روز دارد.

حال جای سوال اینجاست این تعداد خودرو وارد کشور و یا شماره گذاری شده است و هزینه ای که برای این خودروها صرف شده است آیا ارز دولتی بوده است و با چه رانت و نفوذی به کشور وارد شده است.

اگر با ارز دولتی واردات این خودروها صورت گرفته چرا در بازار آزاد به قیمت کلان فروخته می شود و اگر سری به وبسایت این شرکت یا به سایت های فروش خودرو که خودروهای این بازرگانی را بفروش می رسانند بزنید متوجه قیمت های نجومی و سود کلان این سودجویان خواهید شد.

سوال دیگری که وجود دارد آیا این شخص نماینده رسمی شرکت ایرتویا(نماینده رسمی محصولات تویوتا) است اگر چنین است چرا نمایندگی رسمی دیگری از تویوتا در سیرجان فعالیت می کند و خودروهای وارد شده چه سرنوشتی دارند آیا به سیرجان وارد شده اند و یا در بازار آزاد و بدون نظارت ایرتویا فروخته شدند.

امیدوارم اداره صنعت معدن و تجارت سیرجان و دستگاه های متولی جلوی چنین شرکت هایی که باعث قیمت های گزاف خودروها در کشور می شوند و با استفاده از رانت خود اقدام به واردات چنین خودروهایی و فروش با قیمت های بسیار گزاف می شوند را بگیرند.

گزارش:مصطفی صادقی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.