×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
نخستین واحد پرورش نهال در سیرجان به بهره برداری رسید

به گزارش“سیرجان خبر” با آغاز فعالیت نهالستان درختان سردسیری و گرمسیری، سیرجانی‌ها انواع نهال درختان مورد نیاز برای کاشت را بدون واسطه دلالان تهیه می‌کنند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی سیرجان گفت: نخستین واحد پرورش نهال سیرجان در منطقه محمودآباد پس از دو سال آماده‌سازی، کاشت و پرورش بیش از ۱۰ نوع درختان سردسیری و گرمسیری، توزیع نهال مورد نیاز کشاورزان و مردم را آغاز کرد.

احمد مسعودی افزود: این واحد تولید نهال به وسعت ۴ هزار مترمربع با ظرفیت پرورش ۳۰۰ هزار انواع نهال درختان سردسیری و گرمسیری با هزینه ۲ میلیارد ریال راه‌اندازی شده است که برای پنج نفر به صورت دائم و برای ۳۰۰ نفرروز در اسفند‌ماه ایجاد اشتغال کرده است.

*نهالستان سیرجان تحولی در کشاورزی منطقه است

کارشناس کشاورزی این مجموعه تولید نهال گفت: با عرضه نهال توسط یک نهالستان بومی دست دلالانی که تاکنون از استان‌های البرز، اصفهان، فارس و … اقدام به فروش نهال‌های آلوده و گران می‌کردند، کوتاه شد.

الهه پورمختار تصریح کرد: هم‌اکنون ما به شهرستان‌های استان کرمان نهال ارائه می‌کنیم که نهال انواع درختان از جمله انگور و انجیر، خرمالو، انار، آلو، زیتون، انواع درختان سیاه‌ریشه پس از آزمایش برای اطمینان از نبود آفات بین مردم و متقاضیان توزیع می‌شود.

پورمختار خاطر نشان کرد: نهال‌های وارداتی که همه‌ ساله توسط دلالان در شهرستان توزیع می‌شد به دلیل عدم دسترسی به محل توزیع نهال در بیشتر مواقع دارای آفات بوده و خسارات زیادی را به مزارع وارد می‌کرد.

وی گفت: قیمت‌ها هم جایگاهی برای نظارت نداشت، اما این نهالستان بومی پاسخگوی هر تقاضایی بوده و یک تحول بزرگ در بخش کشاورزی شهرستان سیرجان و شهرهای همجوار است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.