×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
نظارت برعملکرد دفاتر خدمات قضائی یک موضوع جدی است/طی پنج ماهه ابتدای سال ۱۹ هزار و ۷۱۹ فقره پرونده وارد دادگستری سیرجان شده است

به گزارش “سیرجان خبر”یدالله موحد در دومین روز از سفر خود به شهرستان سیرجان صبح امروز با قضات دادگستری سیرجان دیدار و گفت وگو کردند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در نشست قضائی با قضات دادگستری سیرجان گفت: طی پنج ماهه ابتدای سال جاری ۱۹ هزار و ۷۱۹ فقره پرونده وارد دادگستری سیرجان شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ورودی پرونده‌ها هستیم .

یدالله موحد متوسط نرخ رسیدگی به پرونده‌ های قضائی در سیرجان را ۹۹ درصد دانست و گفت: متوسط زمان رسیدگی شعب حوزه قضایی سیرجان ۹۱ روز است و ۸۷ درصد اوراق قضائی در سیرجان به‌صورت الکترونیک ابلاغ می‌شوند که نقش موثری در حفظ حریم خصوصی افراد، کاهش هزینه‌ها و کاهش اطاله دادرسی دارد.

موحد عناوینی از قبیل تهدید، ضرب و جرح عمدی، سرقت مستوجب تعزیر، توهین، رانندگی بدون پروانه رسمی، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی بر اثر تصادف رانندگی، تخریب، انتشار تهمت، ‌افترا، خیانت در امانت را جزء ۱۰ اتهام اول (کیفری) حوزه قضایی سیرجان در پنج ماهه ۹۸ اعلام کرد.

رئیس شورای قضائی استان کرمان با اشاره به اینکه حدود یک‌هزار و ۸۰۰ وکیل در استان کرمان وجود دارد، تاکید کرد: وکلاء باید با نگاه و رویکرد سازشی به دنبال حل و فصل اختلافات و دعاوی باشند.

وی بر توجه بیشتر قضات به رویه‌های قضائی تاکید کرد و گفت: نظارت بر عملکرد دفاتر خدمات قضائی یک موضوع جدی است .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.