×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
نقش دانشگاه در شکل گیری هویت و جلوگیری از آسیب های اجتماعی

به گزارش “سیرجان خبر” به نقل از روابط عمومی  دادگستری استان کرمان حجت الاسلام والمسلمین علی توکلی در گردهمایی دانشجویان جدید الورود دانشگاه آزاد اسلامی کرمان با اشاره به این که بخش مهمی از هویت افراد در دوران دانشجویی شکل می­گیرد و دانشگاه، تجربه محیط و موقعیت جدیدی برای جوانان است بر نقش ان در پیشگیری از جرم تاکید کرد.

علی توکلی اظهار داشت: افراد در دانشگاه هم آزادی ها و تجارب و هم مسائل جدیدی از جمله دوری از خانواده، مشکلات درسی و دانشگاهی را تجربه می کنند که باعث می شود فرد برای کاهش تنش ها در برنامه ها و مراسم غیر متعارف (پارتی ها، شب نشینی ها و…) شرکت و در معرض آسیب ها و انحرافات قرار گیرد.

وی توصیه هایی را به دانشجویان (دختر و پسر) جدیدالورود در مورد انتخاب دوستان و هم اتاقی هایی که به پیشرفت تحصیلی و شغلی آن ها کمک کند ارائه کرد.

توکلی همچنین راهکارهایی را به منظور قرار نگرفتن در مواضع رفتارها و اعمال آسیب رسان و کاهش انحرافات و آسیب های اجتماعی، برای دانشجویان ارائه نمود.

رییس کل سابق دادگستری ضمن تأکید بر این مطلب که در زمان گزینش و استخدام در دستگاه های مختلف سوابق کیفری افراد از مراجع قضایی استعلام صورت می گیرد، سوابق افراد در کمیته انضباطی و حراست دانشگاه نیز در جذب، گزینش و استخدام افراد قطعاً مؤثر خواهد بود و تأثیر زیادی را در گزینش و استخدام افراد در سازمان ها و نهادهای مختلف و بعضاً محرومیت از حقوق اجتماعی را در پی خواهد داشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.