×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
نمایشگاه آثار هنرمند معلول کشور در سیرجان

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر “سیرجان خبر” نمایشگاه آثار فاخر نقاشی هنرمند معلول و نقاش کشور، زهره اعتضاد‌السلطنه در نگارخانه فرهنگسرای سیرجان گشایش یافت.

این هنرمند که از ناحیه دست معلول است به وسیله پا به نقاشی و خوشنویسی می‌پردازد، وی در این نمایشگاه که در سیرجان دایر شده است بیش از ۲۰ تابلو نقاشی برگزیده خود را با موضوعات طبیعت، انسان و موجودات به معرض نمایش گذاشته که به مدت یک هفته برای بازدید عموم دایر است.

اعتضادالسلطنه به صورت مادرزادی دچار معلولیت از ناحیه دو دست است. وی با کمک پاهایش نقاشی، خوشنویسی، قالیبافی و گل‌سازی می‌کند وی در سال ۱۳۹۳ مقام قهرمانی تنیس روی میز بانوان معلول کشور را به دست آورد.

زهره اعتضادالسلطنه عضو انجمن بین‌المللی نقاشان آلمان، هنرمند ایرانی است او تاکنون بیش از ۶۰ نمایشگاه داخلی و ۱۰ نمایشگاه خارجی در کشورهای سوریه، لبنان، قطر، دبی، چین، تایلند، عربستان و کویت برگزار کرده است.

این نقاش معلول ایرانی برنده جایزه فیلم رشد در سال ۱۳۸۷شد و با بسیاری از چهره‌های مشهور سیاسی جهان از جمله رئیس جمهور وقت چین، بی‌نظیر بوتو و… نیز دیدار داشته است.

اعتضادالسلطنه پس از گرفتن دیپلم به کار تدریس و آموزش بچه‌های معلول روی آورد و به مدت ۱۴ سال در کسوت دبیر به آموزش و پرورش بچه‌های معلول مشغول بوده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.