×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
نکات ایمنی که در راه اندازی و سرویس کولرهای آبی باید رعایت شود

به گزارش”سیرجان خبر” رئیس مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی دانشکده علوم پزشکی سیرجان با اشاره به افزایش گرمای هوا و نیاز به استفاده از وسایل سرمایشی گفت: بهتر است همشهریان عزیز، راه اندازی، سرویس و اقدامات مربوط به کولرهای آبی را به متخصصان مربوطه و تعمیرکاران مجاز بسپارند اما در صورتی که خودشان به انجام آن مبادرت می کنند، حتما نکات ایمنی را رعایت کنند.

نبی اله حیدر پور به بروز حوادث از جمله برق‌گرفتگی در هنگام سرویس و راه اندازی کولرهای آبی اشاره کرد و افزود: بهتر است قبل از هر بار سرویس، کولر با فاز متر لمس شود تا از بدون برق بودن بدنه آن مطمئن شوند. دقت شود که هیچگاه در ابتدای کار، بدنه کولر را با دست لمس نکنند. باز تاکید بر بهره گیری از متخصصان این حوزه داریم اما از آن جا که اقدامات مربوط به کولرها، معمولا با خطر برق گرفتگی بالایی همراه است، بهتر است کسی به تنهایی برای انجام کارهای مربوط به کولر اقدام نکند. حتی اگر این کار را به سرویس کار و یا برق کار سپرده اید، بهتر است تا یک نفر بزرگسال وی را همراهی کند تا در صورت بروز حادثه، اقدامات کمکی لازم صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از موارد دیده شده که افراد به علت بی تجربگی قطع کردن برق را فراموش می‌کنند و دچار برق گرفتگی می‌شوند، ادامه داد: هنگام انجام کار برق منزل را قطع کرده یا اگر برق کولر جداگانه قطع می شود با استفاده از فازمتر از قطع برق کولر مطمن شوند؛ در پشت بام های که ایزوگام می باشد از دمپایی استفاده کنند؛ هرگز پای برهنه روی ایزوگام نروند چون با توجه به عایق روی ایزوگام و آب، خاصیت رسانایی ایجاد کرده و خطرناک است. هنگام شست و شو دقت کرده که آب روی سایر اجرای کولر نریزد.

حیدر پور اظهار کرد: اگر محل نصب کولر در ارتفاع، لبه پنجره یا بالکن قرار دارد از راه‌های ایمن برای نصب و سرویس کولر آبی اقدام کنند و از محکم بودن محل قرارگرفتن و تکان نخوردن کولر، مطمن شوند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.