×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
نکات ایمنی که در راه اندازی و سرویس کولرهای آبی باید رعایت شود

مدیر عامل سازمان آتش نشانی سیرجان در گفت و گو باخبرنگار“سیرجان خبر” گفت: در اوآخر اولین ماه بهار هستیم و دمای هوا رو به افزایش است و شهروندان با سرویس و راه‌اندازی کولرهای آبی به استقبال فصل گرما می‌روند.

وی با بیان اینکه هرساله همزمان با افزایش دمای هوا گزارش‌هایی درباره برق گرفتگی حین راه‌اندازی غیر تخصصی کولرها به سازمان آتش‌نشانی اعلام می‌شود گفت: شهروندان باید به این نکته توجه کنند که راه‌اندازی کولرها نیازمند تجربه و تخصص است، این در حالی است که بسیاری از شهروندانی که تخصص و تجربه‌ای در زمینه راه‌اندازی کولر و کار با برق را ندارند اقدام به راه‌اندازی کولرها می‌کنند و همین بی‌توجهی موجب بروز حوادثی از جمله برق گرفتگی می‌شود.

آتش پاد سوم مهدی فیروزآبادی اذعان کرد: شاید راه‌اندازی مجدد کولرها کار ساده‌ای به نظر برسد اما در واقع با جان افراد در ارتباط است و نباید از کنار آن ساده گذشت.

وی با بیان اینکه احتمال برق گرفتگی حین سرویس کردن کولرهای آبی، به علت وجود رطوبت در کولرها بسیار بالا است، گفت: حین سرویس مجدد کولرها نکاتی از جمله قطع برق باید رعایت شود، اما در بسیاری از موارد دیده شده که افراد به علت بی تجربگی قطع کردن برق را فراموش می‌کنند و دچار برق گرفتگی می‌شوند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی سیرجان با بیان اینکه برق گرفتگی ناشی از راه‌اندازی مجدد کولر را باید جدی گرفت، گفت: راه‌اندازی غیر حرفه‌ای کولرها می‌تواند موجب بروزخسارات جانی و مالی شود.

فیروزآبادی گفت: همچنین باید توجه داشت که نشت آب از کولرها نیز رخ ندهد و حتماً عایق کاری کف کولر انجام شود همچنین اگر محل نصب کولر در ارتفاع، لبه پنجره یا بالکن قراردارند باید توجه داشت تا از راه‌های ایمن  به نصب و سرویس کولر آبی اقدام کرد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی سیرجان از شهروندان خواست در حین سرویس کردن کولرهای آبی برای حفظ وایمنی خود به نکات زیر توجه کنند:

۱)از نصب کولر در فضا و مکان هایی که احتمال سقوط را داشته و یا به دلیل پیش امدگی احتمال بخورد با افراد را دارد خودداری نمائید.
۲)در هنگام نصب کولر بر روی بام از مواد و مصالح عایق استفاده نمائید.
۳)از کولر دارای نشان استاندارد و دارای برچسب و رتبه انرژی بالاتر استفاده کنید.
۴)مسیر انشعاب و سیم کشی برق را کنترل نموده تا از صحت آن مطمئن شوید.
۵)نصب فیوز مناسب در مسیر تغذیه برق کولر لازم و ضروری است.
۶)در هنگام نصب کولر دقت نمائید سیم اتصال به زمین(ارت)حتما نصب شده باشد.
۷)در نصب کولر در تراس و… از قرار دادن مواد قابل اشتعال پیرامون کولر جدا خودداری کنید.
۸)دفترچه راهنمای کولر را به دقت مطالعه نمائید و نصب و راه اندازی کولر را صرفا به سرویس کار مجاز یا افرادی که دارای صلاحیت و مجوز از سوی اتحادیه واگذار نمائید.
۹)ترمینال های اتصال کابل برق به کولر باید کاملا سالم و از نوع فیشی باشند، بنابراین در هنگام نصب دقت نمائید به هیچ عنوان اتصال فوق سست نباشند.
۱۰) یکی‌ از عوامل بروز حریق در کولر ها ایجاد حرارت مازاد در موتور و یا قطعات جانبی نظیر بلبرینگ ها و… به علت گیرپاژ نمودن می باشد لذا ضرورت دارد پس از راه اندازی کولر به صورت مداوم در زمان های مشخص از کولر بازدید نمائید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.