×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024
نگران انتقال ویروس کرونا در مراکز اهدای خون نباشید

رییس پایگاه انتقال خون سیرجان در گفت و گو با خبرنگار “سیرجان خبر” اظهار کرد: مرکز انتقال خون وظیفه تامین خون و فرآورده‌های خونی سالم و کافی برای بیماران نیازمند را دارد.

موسوی اذعان کرد: ذخایر خونی پایگاه انتقال خون کاهش داشته و نیازمند به اهدای خون برای افزایش این ذخایر هستیم.

وی با بیان اینکه تا به حال کسی نبوده که با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون و با اهدای خون به کرونا مبتلا شود گفت: در مرکز انتقال خون فاصله اجتماعی رعایت شده و به طور مداوم ضدعفونی می‌شود و با رعایت تمامی موازین بهداشتی فعالیت خود را انجام می دهد.

رییس پایگاه انتقال خون سیرجان اذعان کرد: کاهش ذخایر خون، برای نیازمندان به دریافت خون خطرآفرین است و رفع این نیاز همت عالی همشهریان عزیز را می طلبد.

وی گفت: شهروندان تصور می‌کنند که با اهدای خون ایمنی بدن خود را کاهش می‌دهند،در حالیکه استاندارد‌های ما بسیار سخت گیرانه است و افرادی که از همه نظر کاملا سالم باشند و اهدای خون ضرری برای آن‌ها نداشته باشد می‌توانند خون اهدا کنند.

موسوی در خصوص شرایط اهدا کنندگان خون گفت: حداقل سن اهدا کننده خون ۱۸ سال و حداکثر ۶۰ سال (اهداکنندگان مستمر تا ۶۵)باشد حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم و فواصل اهدا خون هر ۸ هفته یکبار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یکسال برای آقایان از ۴ بار و برای خانم ها از ۳بار تجاوز ننماید.

رییس سازمان انتقال خون سیرجان از مردم شریف سیرجان خواست تا با مراجعه به سازمان انتقال خون سیرجان واقع در میدان انقلاب ابتدای خیابان ابن سینا از ساعت ۸ الی ۱۳ روزهای غیرتعطیل، در این اقدام خداپسندانه مشارکت و همراهی کنند.

گفتنی است دوشنبه ها عصر مرکز انتقال خون از ساعت ۱۶ الی ۱۹ مشغول فعالیت می باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.