×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
هجوم سگ های ولگرد به مناطق شهری سیرجان و ضرورت جمع آوری آنها/ تصاویر

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” کاهش محسوس دمای هوا در روزهای زمستانی امسال سبب شد تا سگ های ولگرد بیش از گذشته به حریم مناطق شهری سیرجان ورود کنند، ورودی که با خطراتی برای مردم همراه شده است.

سگ های ولگردی که آرامش و آسایش همشریان را سلب نموده است و موجب آزار و اذیت ساکنین شهرک های پاسارگاد، مخابرات، شهرک نصر و شهرک ایثار شده است.

با توجه به سرد شدن هوا، سگ های گرسنه به حاشیه شهرها نزدیک می شوند که ارگان های ذیربط می بایست اقدامات کنترلی را در خصوص جمعیت حیواناتی مانند سگ ها انجام دهند تا شاهد حضور این حیوانات در شهر و حاشیه آن نباشیم.

با توجه به شناخت برخی از بیماری های قابل انتقال بین حیوان و انسان و به مخاطره افتادن سلامت انسان ها و ایجاد ترس در بین شهروندان، امروزه در هیچ نقطه ای حضور آزاد سگ های بدون صاحب امری پذیرفته شده نیست و اگر کسی شب قصد خروج از منزل و تردد در سطح شهر را داشته باشد، باید به سلاحی مجهز باشد تا در صورت حمله سگ ها بتواند از خود دفاع کند

یک شهروند ساکن این شهرک ها در گفت و گو با خبرنگار “سیرجان خبر” اظهار داشت: حدود دو ماه است که سگ های ولگرد به این مناطق هجوم آورده اند و علاوه بر ایجاد سر و صدا باعث ترس کودکان نیز شده است.

وی در ادامه افزود: حدود ۳۰ قلاده سگ در این منطقه وجود دارد که هر روز به تعدادشان افزوده می شود و محیط زندگی ما را آلوده می کنند و پس از چندین تماس با شهرداری متاسفانه هیچ گونه اقدامی در این خصوص صورت نپذیرفته است.

این شهروند اذعان داشت: وجود این سگ ها علاوه بر سر و صدا و ترس؛ بیماری هایی را نیز به اینجا منتقل می کند و این مکان از فضولات این حیوانات پر شده است و ساختمان های نیمه کاره نیز محل زاد و ولد این حیوانات است.

وی در پایان گفت: از نهادهای مسئول خواهشمندیم نسبت به جمع آوری سگ های ولگرد تلاش جدی را به کار ببرند و نسبت به جمع آوری فضولات این حیوانات از این مناطق مسکونی نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.