×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
هدف آمریکا سقوط نظام اسلامی و تسلط بر کشور است/ پیروزی بر دشمنان اسلام نزدیک و وعده الهی محقق می شود / امسال مراسم پیاده روی اربعین در سیرجان نداریم

به گزارش “سیرجان خبر” امام جمعه سیرجان امروز در خطبه های نماز جمعه با اعلام این مطلب گفت : رهبری معظم ۱۸ سال پیش عنوان کردند آمریکا با پیشرفت های نظام اسلامی در هر زمینه ای مخالف است و دشمنی دارد لذا در سال ۹۷ هم سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ، و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را مطرح و فرماندهی این ستاد را به دولت واگذار کردند و به تشکیل شورای سران قوا را خواستد که همه این ها برای بستن راه دشمن و ناکامی آمریکا در توطئه ها و برنامه هایش علیه ملت ایران بود.

سید محمود حسینی افزود : هدف آمریکا نارضایتی مردم ، ایجاد آشوب ، سقوط نظام اسلامی و تسلط بر کشور و منابع است و تنها راه شکست این دشمن خبیث هم اطاعت از رهبری و بصیرت افزایی ، تلاش و کار جهادی ، نگاه به درون و ظرفیت های داخل برای پیروزی در جنگ اقتصادی است.

وی گفت : مقام معظم رهبری شناخت دشمن و روش‌های دشمنی اش ، شناسایی نقاط قوت و ضعف خود و دشمن ، نترسیدن از دشمن ، خوشبین نبودن به وعده‌ها و لبخندهای دشمن ، عزم، اراده و ایستادگی ، توکل بر خدا، امید به نصرت الهی و امید به آینده روشن ملت ایران را از مصادیق پیروزی بر استکبار و دشمنان عنوان فرمودند که لازم است این توصیه ها و نکته های ناب را سرلوحه کار خود قراردهیم و بدانیم پیروزی بر دشمنان نظام اسلامی نزدیک است و وعده الهی محقق می شود.

خطیب جمعه سیرجان باتسلیت اربعین حسینی افزود : امسال مراسم پیاده روی اربعین و عزاداری های جمعی در سطح شهرستان نداریم و خانواده ها راس ساعت ۹ صبح روز اربعین در خانه زیارت اربعین را که توسط رسانه ملی برگزار می شود قرائت کنند و مساجد و اماکن مذهبی هم این مراسم را پخش می کنند تا از فیض این زیارت غافل نشویم .

حسینی با تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی بی مقابله با کرونا که از خواسته های مقام معظم رهبری هم هست گفت : حفظ سلامت مردم مهم است و توجه به دستورالعمل های بهداشتی ازتاکیدات مقام معظم رهبری هستند که ولی امر هرچه بگویند و فرمان دهند لازم الاجرا است و مبادا فرد یا افرادی بخواهند خواسته خود را مقدم برامر ولایت بدارند و ما با توجه به احادیث و تاکید بر زیارت اربعین این مراسم را در جمع خانواده خواهیم داشت.

امام جمعه سیرجان در خصوص انتقال آب خلیج فارس به صنایع و معادن سیرجان گفت : از همه مسئولینی که در این طرح بزرگ که نعمت بزرگی برای صنایع و معادن است زحمت کشیدند و سهیم بودند قدردانی می کنیم و ما هم سال ها متقاضی این طرح بودیم و تاکید بر اجرا و اتمام این طرح داشتیم و حالا هم به همراه مردم شهرستان قدردان مجریان این طرح عظیم و ملی هستیم .

خطیب جمعه سیرجان افزود : حیات معادن وابسته به منابع آبی است و با توجه به این که مناطق شرقی و جنوب شرق کشور یکی از قطب‌های معدنی محسوب می‌شود، مدیریت منابع آبی برای حفظ وضعیت صنایع تولید و همچنین پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای از اهمیت بسیاری برخوردار است و حالا شرکت‌های بزرگ معدنی درشهرستان های سیرجان ، مس سرچشمه و سنگ آهن چادرملو یزد به تامین آب مورد نیاز تاسیسات در حال بهره‌برداری و نیز طرح‌های توسعه‌ای خود را از خلیج‌فارس خواهند رسید.

حسینی به مناسبت های مختلف از جمله روز دامپزشکی گفت : اهمیت نقش و جایگاه دامپزشکی در تامین امنیت غذایی با منشاء دامی جامعه، تلاش اکیپ های نظارت بهداشتی شبکه دامپزشکی در زمینه بازرسی از مراکز تهیه، تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی قابل تقدیر است.

وی در مناسبت روز جهانی کودک هم افزود : سرشت و نهاد کودکان مانند یک لوح سفید است و ما با نوع تربیتی که برای آن ها انتخاب می کنیم ، در آینده آن ها می توانیم بسیار تاثیرگذار باشیم و والدین و مربیان اولین تربیت کنندگان کودکان در جامعه هستند که باید در کلام و رفتار خوب و خوشایند در مسیر تربیت آنان تاثیر مثبت و خوب داشته باشند.

امام جمعه سیرجان در خطبه اول هم با توصیه به تقوای الهی و دوری از معصیت به مبحث دوست و همنشین در سلامت افراد و جامعه پرداخت و خصوصیات دوستان خوب را متذکر شدند.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.