×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

“سیرجان خبر” غلامعلی صادقی روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان رضوی در مشهد افزود: شرکت پدیده شاندیز ۴۰ هکتار زمین را بدون مجوز قانونی تغییر کاربری داده و در این زمینه اقدام به دریافت مجوز قانونی از جهاد کشاورزی نکرده است.
وی اظهار کرد: ساخت و سازهایی که این شرکت با کسب مجوز و پروانه انجام داده نسبت به ساخت و سازهای بدون مجوز آن بسیار ناچیز است.
وی گفت: تا سال ۱۳۹۲ شرکت پدیده روال طبیعی را طی می کرد و در همین زمان مسوولان این شرکت سهام خود را یک میلیارد ۸۷۵ میلیون تومان اعلام کرده و نسبت به فروش ۲۰ درصد آن اقدام کردند.
صادقی افزود: تا زمانی که قیمت هر سهم ۳۰ هزار ریال بود جای نگرانی وجود نداشت اما در یک دوره با تبلیغات بسیار که در کشور انجام شد قیمت هر سهم این شرکت به ۱۴۰ هزار ریال رسید.
دادستان مشهد اظهار کرد: برآورد شرکت پدیده از میزان سرمایه خود ۲۰۰ هزار میلیارد ریال بود که طبق برآورد دادستانی تنها یک سوم این میزان صحت داشت.
صادقی گفت: این موضوع باعث افزایش نگرانی مجموعه دادگستری استان شد لذا به شرکت پدیده اعلام کردیم نباید فروش سهام و تبلیغات داشته باشد اما بقیه فعالیتهای وی قانونی است و ما با آن ها مشکلی نداریم.
وی خاطر نشان کرد: در دوره ای خود مسئولان پدیده عنوان کرده بودند که مبالغ بسیار زیاد از سراسر کشور به حساب این شرکت واریز می شود و ما نمی دانیم که چگونه این پول ها را خرج کنیم.
وی اقدامات دادگستری را در جهت پیشگیری از وقوع جرم دانست و افزود: مدیرعامل شرکت پدیده ابتدا قرار بود پروژه های دیگر این شرکت را از محل پول خود به سرانجام برساند اما مدتی بعد اظهار کرد که نقدینگی کافی ندارد و در محاسبات خود اشتباه کرده است.
دادستان مشهد در باره وضعیت موسسات مالی و اعتباری نیز گفت: نظارت به این موسسات بسیار ضعیف بوده است بطوریکه در بازپرسی ها مدیر یکی از این موسسات اعلام کرده بود که از پول این موسسه هدیه ای به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به نوه ام داده ام.
وی با بیان اینکه تمام این اتفاقات به دلیل عدم کنترل مناسب در حوزه ردیف بودجه است اظهار کرد: برخی از این افراد با پول مردم هزینه های بسیار انجام می دادند.
صادقی ادامه داد: برخی از این موسسات تا یک میلیارد ریال را بدون حتی یک برگ چک به عنوان تسهیلات در اختیار اعضای خانواده خود قرار می دادند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.