×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
همسر کارمند مقتول بانک قوامین سیرجان در مرز ایران پاکستان دستگیر شد/ مقابله با فساد اداری و رانت خواری سر لوحه کار دستگاه قضایی سیرجان است

به گزارش”سیرجان خبر” نیک ورز دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان به مناسبت هفته گرامیداشت قوه قضاییه در یدار با خبرنگاران شهرستان سیرجان اظهار کرد: یکی از مسائل که امروزه  مجموعه سیستم قضائیه را آزار می دهد حجم سنگین ورودی پرونده در مسائل جزئی و اختلافات خانوادگی است که مانع رسیدن این دستگاه به توسعه قضایی می شود و امیدواریم که با فرهنگ سازی، آموزش حقوقی این مشکل مرتفع شود.


وی گفت: از اتفاقات مثبت پس از انتصاب رییس جدید قوه قضاییه موضوع قضازدایی صورت گرفته است که از طریق توسعه صلاحیت های شواراهای حل اختلاف وترتیب به فرهنگ صلح وسازش این کار شروع شده است وبا همت مسئولین قضایی دادرسی الکترونیک از سال گذشته بصورت یکپارچه در شهرستان سیرجان راه اندازی شده است. 

دادستان سیرجان اذعان کرد: در راستای حفظ حقوق شهروندی و با کمک پلیس راهور طرح جلوگیری از پارک کامیون ها در محدوده شهری طراحی و در سطح شهرستان در حال اجرا است.

نیک ورز اظهار کرد: در سال جهش تولید هستیم و بهترین طریق حمایت از سرمایه گذاری مقابله با فساد اداری است و اگر بخواهیم در مسیر جهش تولید موفق باشیم مبارزه با فساد اداری و رانت خواری باید در دستور کار دستگاه های قضائی باشد و در شهرستان سیرجان این موارد سر لوحه کار دستگاه قضایی است که در این خصوص پرونده های متعددی تشکیل شده است.

وی گفت: اوآخر سال گذشته پرونده قضایی در شهرستان سیرجان تشکیل شد که افرادی قصد نفوذ به سیستم بانکی را داشتند که به همت سر بازان گمنام امام زمان (عج) در سیرجان دستگیر شدند .

دادستان شهرستان سیرجان اظهار کرد: در این رابطه ۱۵ نفر از متهمان که از سراسر کشور بودن دستگیر شدند و مجموع حجم خسارتی که مورد پیشگیری قرار گرفت نزدیک ۱۵ هزار میلیارد تومان بوده است.

نیک ورز بیان کرد: افراد دستگیر شده از متخصصان عملیات فنی و مرتبط به it بوده اند که با شناسایی حساب هایی با موجودی های سنگین در سیرجان قصد برداشت از آن ها را داشتند و با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) قبل از ارتکاب جرم دستگیر شدند.

دادستان سیرجان در خصوص آخرین وضعیت پرونده قتل کارمند بانک قوامین سیرجان گفت: سال گذشته کارمند بانک قوامین توسط همسرش به قتل رسید که یک نفر از مجرمین در مرحله اولیه این قتل شناسایی و دستگیر شد اما متاسفانه عامل اصلی قتل به همراه همسر مقتول موفق به فرار غیرقانونی به پاکستان می شوند با پیگیری های صورت گرفته روز دوشنبه هفته جاری همسر مقتول در مرز ایران_پاکستان و در سیستان و بلوچستان دستگیر شد و در حال انتقال به سیرجان است.

وی گفت: در سال گذشته در بحث تصرفات اراضی ملی ۱۴۵ هکتار از این زمین ها از تصرف سود جویان و متصرفین خارج شده است و در حوزه مبارزه با تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی در شهرستان سیرجان ۶۳هکتار از اراضی که تغییر کاربری داده شده بود به حالت سابق برگشت داده شد و شهرستان سیرجان در بین تمام شهرستان های استان کرمان در این زمینه حائز رتبه اول شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.