×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024
هیچ ملت آزاده ای ، مذاکره زیر فشار را قبول نخواهد کرد/دروغ گفتن ترامپ از تعداد نفس کشیدن آن بیشتر است

به گزارش “سیرجان خبر” حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت:قرآن و روایات تأکید دارند اگر انسان ها در کنار هم درست زندگی میکنند می بایست باید ها و نبایدها را رعایت کنند.
وی معضلات عدم رعایت باید ها و نباید ها در جامعه را طلاق، نزاح، دعوا، قهر ، پرخاشگری و گاهی قتل برشمرد و افزود: ریشه همه بدی ها در جامعه عدم رعایت باید ها و نباید هاست.
خطیب جمعه رابر با بیان اینکه مبنای جذب ها و دفع ها باید درست باشد به همین جهت در اسلام این همه به روابط صحیح اجتماعی سفارش شده، گفت: سوءظن است که اجتماع را بهم می ریزد، باعث درگیری و جنایت و حتی قتل می شود.
وی، یکی از مشکلات ما را از بدگمانی خواند ویادآور شد: در روایت داریم کسی که به مردم سوءظن قائل است به خداوند سوءظن می ورزد.
امام جمعه رابر، با بیان این سؤال که ریشه و منشاء سوءظن چیست؟ گفت: چه چیز باعث می شود یک آقا به خانمش بدگمان می شود طبیعتاً به دنبال سوءظن تجسس می آید، غیبت و دروغ و خیلی از گناهان دیگر را هم بدنبال دارد.
وی، ریشه ی سوءظن را ظاهربینی دانست.
خطیب جمعه رابر در ادامه سخنان خود بانگاهی به سفر نخست وزیر ژاپن به ایران گفت: شینزو آبه در تهران به دنبال چیست؟، نخست وزیر ژاپن روز چهارشنبه برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی به تهران سفر کرد.
وی با بیان اینکه در روز پنج شنبه دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر معظم انقلاب ۵۰ دقیقه به طول انجامیدگفت: پنج نکته اساسی این دیدار بسیارحائز اهمیت است: نخست وزیر ژاپن گفته است می خواهم پیام ترامپ را به رهبری ایران برسانم؛که رهبر معظم انقلاب خطاب به نخست وزیرژاپن فرمودند: درخصوص آنچه از رئیس جمهوز آمریکا نقل کردیدمن هیچ پاسخی به ترامپ نمی دهم چون ترامپ را شایسته مبادله پیام نمی دانم.
خطیب جمعه رابر با اشاره به اقتدار و صلابت رهبری گفت: ترامپ را شایسته پیام نمی دانم چرا که ترامپ شخصیتی ضعیف و متزلزل از خود نشان داده و در کمتر از دوسال یازده هزار دروغ از او در رسانه های دنیا ثبت شده است دروغ های آن را رصد می‌کنند مقام معظم رهبری برای شخصیت ضعیف و متزلزلی مثل ترامپ پیام صادر نمی کند.
وی گفت: نخست وزیر ژاپن گفته است ترامپ دنبال تغییر رژیم در ایران نیست؛ مقام معظم رهبری به این اظهارات واکنش نشان دادند و فرمودند: اینکه ترامپ می‌گویدقصد تغییر رژیم راندارم یک دروغ است چرا که اگر می‌توانست این کار را انجام می داد.
امام جمعه رابر با اشاره به رؤسای جمهورقبلی آمریکا ۴۰ سال دنبال تغییر رژیم هستند و برای نابودی جمهوری اسلامی ایران تلاش کردند اما نتوانستنداین خود دلیلی بر این ادعاست یادآور شد: این رئیس جمهور آمریکا سریالی دروغ میگوید، به گفته یکی از سیاستمداران قطری؛ دروغ گفتن ترامپ از تعداد نفس کشیدن آن بیشتر است، مکرر دروغ گفتن این رئیس جمهور آمریکا سلب اعتماد جهانی را به همراه داشته است.
وی افزود: یکی از این دروغ ها هم همین تغییر رژیم بود که رهبر معظم انقلاب با آن اشاره کردند
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: نخست وزیر ژاپن گفته است: مقامات آمریکا دنبال مذاکره مجدد با ایران هستند؛که مقام معظم رهبری فرمودند جمهوری اسلامی ایران هیچ اعتمادی به آمریکا ندارد و تجربه تلخ مذاکرات قبلی آمریکا در چهار چوب برجام را به هیچ وجه تکرار نخواهد کرد.
وی افزود: ما معتقدیم از طریق مذاکره هیچ مشکلی از ما حل نخواهد شد، آمریکا زیر توافق قطعی زد کدام آدم عاقل دوباره در همان موضوع مذاکره می‌کند.
خطیب جمعه رابربا اشاره به اینکه چرا مذاکره با آمریکا نه؟ گفت: مذاکره با دشمنی که فشارحداکثری را در تحریمها اعمال کرده است . دشمن این مذاکره را به معنای عقب نشینی و تسلیم تصور کرده است و فشار خود را بیشتر می کند به همین دلیل رهبر معظم انقلاب فرمودند: هیچ ملت آزاده ای مذاکره زیر فشار را قبول نخواهد کرد.
وی گفت: درباره سخنان نخست وزیر ژاپن مبنی بر عزم آمریکا برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای به وسیله ایران ؛ که مقام معظم رهبری بار دیگر مخالفت خود را با ساخت سلاح هسته ای و فتوای شرعی اش برای حرام بودن ساخت سلاح هسته ای اعلام کرد و فرمودند: اگر ما قصد ساخت سلاح هسته ای داشتیم آمریکا هیچ کاری نمی توانست بکند و اجازه ندادن آمریکا هیچ مانعی ایجاد نمی کند.
وی افزود : به فرموده رهبر انقلاب اسلامی، آمریکا به هیچ وجه صلاحیت حرف زدن درباره اینکه کدام کشور سلاح هسته ای داشته باشد یا نداشته باشد را نداردزیرا آمریکا چند هزار کلاهک هسته ای در انبارهای خود دارد انبارهایی مملو از سلاح هسته ای ۶ هزار و۸۰۰ بمب اتمی دارد حال چگونه نسخه برای کشورهای دیگر صادر می کند.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: درباره سخنان نخست وزیر ژاپن مبنی بر اینکه آمریکا آمداه مذاکرات صادقانه با ایران است که مقام معظم رهبری فرمودند : ما این حرف را اصلا باور نمی‌کنیم زیررا مذاکره صادقانه از جانب شخص ترامپ به هیچ وجه صادر نمی شود.
وی با بیان اینکه صداقت در میان آمریکا بسیار کمیاب است گفت: مقام معظم رهبری خطاب به نخست وزیر ژاپن یادآور شدند: رئیس جمهور آمریکاچند روز گذشته وارد ژاپن شد و سخنانی بین شما رد و بدل شد فردای آن روز جلوی دوربین ها آمدو بلافاصله تحریم صنایع شیمیایی ایران را اعلام کرد . آیا این پیام صداقت است، آیا این نشان می دهد او قصد مذاکره صادقانه را دارد؟
خطیب جمعه رابر با اشاره به اینکه اقتدار سیاسی ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم از بین رفت، گفت: مقامات ژاپن بدانند :کشور ایران استقلال سیاسی دارد کشوری اگر بخواهد با ایران رابطه سیاسی و اقتصادی برقرار کند لازمه آن این که مستقل باشد.
وی با اشاره به نشانه افول آمریکا گفت: آمریکا مثل موریانه از درون پوچ شده است.
خطیب جمعه رابر با بیان تفاوت افول و فروپاشی گفت: افول مقدمه فروپاشی است، از نظر سیاسی، اقتصادی و قدرت آمریکا در افول هستندواقعیت این است آمریکا آن کشوری نیست که سال های گذشته در جهان مطرح بود، آمریکا به سرعت در حال افول است و به فضل الهی این فروپاشی آمریکا در حیات خودمان تجربه خواهیم کرد و شاخ شیطان بزرگ به زودی شکسته خواهد شد
وی در ادامه بااشاره به سفر وزیر خارجه آلمان به ایران درروز دوشنبه هفته گذشته گفت: وزیر امورخارجه آلمان دست خالی وارد کشور ایران شد و دست خالی این کشور را به قصد اروپا ترک کرد.
خطیب جمعه رابر اظهار داشت: بعد ازبیانیه ی اخیر شورای عالی امنیت ملی ایران در توقف برخی تعهدات برجامی، اولین سفر وزیر خارجه آلمان به نوعی نماینده سه کشوردیگر هم بود در یک کلام گفتارش مهر تایید بر اینکه نباید به اروپایی ها اعتماد کرد زد.
وی با بیان این پاسخ این بدعهدی های اروپا را دولتمردان قاطع خواهند داد گفت: اروپایی ها نقش پیاده نظام اجرایی سناریو ترامپ را دارد این حرکت امنیت ملی می تواند نقش پیاده نظام بودن اروپایی ها را ناکام بگذارد.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی همچنین در خصوص مبارزه با قاچاق مواد مخدر گفت: با نیروی انتظامی در جهت امنیت همکاری لازم داشته باشید.در شهرستان رابرقدم های خوبی برداشته شده؛نیروی انتظامی با صلابت ،اقتدار و شجاعت به وظیفه خود که امنیت وظیفه ذاتی است این راه رابه خوبی طی خواهد کرد.
انتهای پیام /

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.