×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
واکنش امام جمعه سیرجان به تخریب شورای نگهبان

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی “سیرجان خبر” امام جمعه سیرجان در خطبه های نمازجمعه این هفته به تخریب ها علیه شورای نگهبان واکنش نشان داد و افراد تضعیف کننده این نهاد را همسو شدن با توطئه دانست.

حسینی با انتقاد از افرادی که علیه شورای نگهبان سخن می‌گویند، بیان داشت: شورای نگهبان با تدبیر امام خمینی(ره) به وجود آمد و حقوقدانان شورای نگهبان مجری قانون هستند.

وی گفت: این معنا ندارد که با تدبیر دشمن در هنگام برگزاری انتخابات‌ها به تضعیف شورای نگهبان بپردازند و در آستانه انتخابات به ایجاد اختلاف دامن زنند که به معنی همسو شدن با توطئه‌ها است.

منشا تخریب شورای نگهبان در سیرجان از سخنان صادق زیبا کلام در همایش از برجام تا فرجام شروع شد،زیبا کلام بیشتر آنچه بخواهد در خصوص برجام توضیح دهد از موضوع اصلی همایش غافل شد و در اولین استارت انتخاباتی خود شورای نگهبان را تخریب کرد و به حمایت از فتنه پرداخت.

زیبا کلام گفت: اگر قرار بود شورای نگهبان بیاید احراز صلاحیت کند چرا ما به چهار مرجع ( وزارت اطلاعات ، ناجا ، قوه قضاییه ، ثبت احوال )بگوییم بیایید اظهار نظر بکنید، اما متاسفانه طی دو دهه گذشته بررسی صلاحیت شورای نگهبان با حضور اهداف سیاسی مواجهه شده است.

وی تصریح کرد: برای رد صلاحیت های مجلس آینده دارند برنامه ریزی می کنند که دلیل آن را فتنه می نامند؛ اساسا روشن نگه داشتن چراغ فتنه برای این است که افراد را رد صلاحیت کنند ما اطمینان داریم که شورای نگهبان می خواهد به واسطه فتنه رد صلاحیت کند؛ ما نیز باید اعتراض کنیم باید بنویسیم باید سخنرانی کنیم باید بگوییم که قانون باید اجرا شود.

در صحیفه امام خمینی (ره) نیز آمده است؛ در مورد انتخابات گفتم که همه چیز ما باید روی موازین اسلامی باشد. افرادی که تعیین می‏‌شوند، باید کسانی باشند که به درد اسلام و جمهوری اسلامی بخورند و اینکه فردی مصوبه مجلس پس از تائید شورای نگهبان را نپذیرد، نشانه “مفسد فی الارض” بودن آن فرد می‌دانند.

رهبر معظم انقلاب نیز در خصوص نظارت شورای نگهبان بر انتخابات می فرماید؛ نظارت شوراى نگهبان در مسائل انتخابات‌، یکى از مهم‌ترین کارهایى است که انجام مى‌دهد؛ کار بسیار مهمى است، کار بسیار لازمى است و به جوسازى‌هایى که علیه این کار مى‌شود، ابداً نباید اعتناء کرد.

اگر نظارت شوراى نگهبان نباشد و اگر تأیید صحت انتخابات‌ به وسیله‌ى شوراى نگهبان انجام نگیرد، اصل این انتخابات‌ زیر سؤال خواهد رفت و اعتبار خود را از دست خواهد داد

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.