×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024
ورود افاغنه و کارگران غیر بومی یک تهدید جدی برای سیرجان است

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” همزمان با آغاز فصل برداشت پسته موج جدیدی از ورود نیرو های غیر بومی به شهرستان سیرجان آغاز شده است و در چند ماه اخیر بسیاری از کارگران افاغنه و غیر بومی شهرستان های جنوبی با حضور بی سابقه خود در این شهرستان در میادین اصلی و ورودی شهر اسکان گزیده اند.

با توجه به فرا رسیدن فصل پاییز و شروع بیماری های واگیردار حضور چنین افاغنه ای از شهرهای دیگر و شرایط بد بهداشتیِ آنها باعث شیوع بیماری های واگیر داری نظیر سرخک و آنفلوآنزا می شود، لذا مسئولین باید فکر جدی برای اسکان این افراد در نظر بگیرند.

بعضی از این افراد برای بهداشت و استحمام از مکان های عمومی مانند پارک ها استفاده می کنند که این امر برای مسافران که در این پارک ها استراحت می کنند واقعا چهره زشتی را در پی خواهد داشت و یکی از محل های استقرار آنها که بسیار توجه همه را به خود جلب کرده است میدان پلیس راه می باشد.
شهرستان سیرجان به دلیل شرایط اقتصادی ایده آل و همچنین نداشتن ممنوعیت ورود افغانه بیشترین مهاجرت افغان ها را به خود اختصاص داده و این شرایط باعث شده تا فرصت های شغلی برای اقشار ضعیف جامعه مورد تهاجم قرار گیرد.

روزانه افراد بسیار زیادی در انتظار پیدا کردن کار در بعضی از خیابان های شهر هستند و طبق آمار بیش از ۱۵ درصد جمعیت کارگری استان کرمان را افغان ها تشکیل می دهند و این رقم نشان دهنده از دست رفتن فرصت های شغلی و کمبود کار برای جوانان در شهرستان سیرجان و استان کرمان است.

این مهمانان ناخوانده باعث شده تا جمعیت زیادی از شهرستان سیرجان در فصل های سرد زمستان و پاییز به دلیل کمبود شغل بیکار شوند و کارفرمایان هم بدون در نظر گرفتن منافع و حقوق شهروندان از افاغنه به عنوان پررنگ ترین نیروی کار استفاده کنند و در بحث امنیت شهروندان نیز وجود چنین کارگرانی یک تهدید جدی برای امنیت شهر محسوب می شود.

شهرستان سیرجان که به عنوان یک شاهراه اقتصادی کشور محسوب می شود، این روزها شاهد حضور مهمان های ناخوانده است که امنیت و بهداشت شهر را هدف قرار داده اند، لذا مسئولین شهرستان باید فکر اساسی برای اسکان یا ممنوعیت حضور این افراد در شهرستان بردارند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.