×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
وزیر ارشاد به مجلس فراخوانده می شود/این اقدام صاف کردن جاده برای نفوذ فرهنگی دشمن است

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از بوتیا،اینجا ایران است، کشوری که هر سال با فرارسیدن محرم روح تازه ای در کالبد آن دمیدن می کند، باز صدای نوحه جانان از این وادی به گوش می رسد.

نام محرم همواره با رشادت های انسان هایی بزرگ همراه است، انسان هایی که در آن برهه حساس از وفاداری و جان نثاری دریغ نکردند و با خدا ترسی، هماهنگی و وفاداری، خالق حماسه ای بزرگ شدند، شهدای وحدت نیز، شهدایی بودند که به تاسی از امام حسین (ع) رفتند تا وحدت اسلام و مسلمین حفظ شود.

جایگاه حماسه عاشورا در ادبیات و فرهنگ ما به عنوان یک محور و نیاز مهم انقلابی باید تقویت شود، زیرا واقعه‌ عاشورا حادثه‌ای ممتاز در تاریخ آیینی و اعتقادی ما است و توجه به توسعه و تبیین آن اسباب بالندگی ادبیات و فرهنگ ارزشی و اعتقادی ما را به نحوی مناسب فراهم می‌کند.

هر چند در سال های اخیر تلاش هایی برای تولید برنامه های فرهنگی در زمینه عاشورا انجام شده است ولی برنامه‌ریزان فرهنگی و دست‌اندرکاران تولید، صرفاً یک درک تاریخی از فلسفه عاشورا و قیام امام حسین(ع) که مبارزه مظلوم با ظالم بوده است دارند و از کل این حادثه تنها مصیبت‌ها و سوگواره‌هایش را درک کرده‌اند.

با توجه به هزینه گزاف در حوزه‌های فرهنگ در سال‌های اخیر‌ در به صحنه کشیدن واقعه عظیم عاشورا غفلت کرده ایم و صرفاً به برداشت‌های عوامانه و سطحی از حماسه بسنده کرده ایم  و مطلقاً به تحلیل، بررسی و تامل در اصل واقعه و تاثیرات اجتماعی، سیاسی آن نپرداخته‌ایم.

متاسفانه وزارت فرهنگ و ارشاد همواره یکی از سیاست های خود را بر ترویج موسیقی قرار داده است، و بر همین اساس برای گرامیداشت واقعه عاشورا نیز در ادامه بی سلیقگی های خود،  این بار در اقدامی موهن یک خواننده زن اقدام به تک خوانی در کنسرتی با عنوان « عاشورا »کرده است.

اجرای «اپرای عاشورا» با تک‌خوانی خواننده زن آن هم در تالار وحدت توهین به قیام هنرمندانه عاشوراست که این شب‌ها با حمایت دولت توسط ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نصیر حیدریان و مدیریت هنری علی رهبری در حال اجرا است.

اجرای این اپرا با تک‌خوانی خواننده زن همراه بوده که از نظر شرعی دارای ایرادات بسیاری است و اجرای آن در ماه محرم که احساسات مذهبی به اوج می‌رسدو در این مقطع از زمان که دشمن درصدد نفوذ فرهنگی در کشور است اقدامی غیر معقول به شمار می آید.

این رسواییوزارت ارشاد، با واکنش های متفاوت شخصیت های سیاسی و فرهنگی را به دنبال داشته است؛

تک خوانی زنان با نام محرم و عاشورا هنجار شکنی علنی است

لاله افتخاری در همین رابطه به خبرنگار “ بوتیا ” گفت: این اقدام طبق احکام شرعی ما مسلمانان صحیح نیست، تک خوانی زنان آن هم با نام محرم و عاشورا هنجار شکنی است که نباید انجام گیرد و باید جلوی این چنین اقداماتی گرفته شود.

دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: مجلس با جدیت پیگیر این مسئله خواهد بود و وزارت ارشاد باید در این زمینه پاسخگو باشد.

تک خوانی زنان در رثای اهل بیت بزرگترین توهین به مکتب عاشوراست

در کربلا،کار به جایی رسید که پسر و نوه کسانی که در جنگ بدر، به دست امیرالمؤمنین و حمزه و بقیه سرداران اسلام، به درک رفته بودند، پسر همان افراد، نوه همان افراد، جای پیغمبر نشست و سر جگر گوشه پیغمبر را جلوی خود گذاشت و با چوب خیزران به لب و دندان او زد و گفت: “لیت اشیاخی ببدر شهدوا، جزع الخزرج من وقع الاسل”، یعنی کشته های ما در جنگ بدر بلند شوند، ببینند که ما با کشنده هاشان چه کار کردیم. این طوری شد!

ما باید از عبرت های عاشورا درس بگیریم، اگر امروز من و شما جلوی این قضیه را نگیریم -ممکن است ۵۰ سال دیگر، ممکن است ۵ سال دیگر، ممکن است ۱۰ سال دیگر- یک وقت دیدید جامعه اسلامی ما هم، کارش به آن جا رسید! تعجب نکنید.

دخیل عباس زارع زاده با اشاره به هشدار مقام معظم رهبری که در بالا ذکر شد، این حرکت غیر دینی را محکوم کرد و در این زمینه به خبرنگار” بوتیا ” گفت:  این کار جایز جایز نیست مخصوصا اگر در رثای اهل بیت(ع)  آن هم در جمع نامحرمان خوانده شود بزرگترین توهین به مکتب عاشورایی است که مکتب غیرت، ناموس، عزت،کرامت و شرف است.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور عنوان کرد: این کار نه با شرف انسان و عاشورا و نه با هدف، غیرت و ناموس پرستی امام حسین (ع) که زن و فرزندش و همه هستی اش را قربانی این مسائل کرد همخوانی ندارد بلکه  بزرگترین دهن کجی به نهضت عاشورا است.

زارع زاده هدف قیام امام حسین را حفظ دین و ارزش های اسلامی بیان کرد و تاکید کرد:  کسانی که چنین مجوزهایی را صادر می کنند بویی از انقلاب امام حسین (ع) نبردند و این ها متاسفانه از دین و دیانت و قرآن و ارزش های دینی و عاشورایی چیزی نمی دانند.

این اقدام صاف کردن جاده برای نفوذ فرهنگی دشمن است

مقام معظم رهبری یکى از مسایلى را که دشمن به‌طور جدى در کشور تبلیغ مى‌کند، مسأله اباحی‏گرى عنوان کردند؛ اباحی‏گرى اعتقادى و عملى، یعنى پایبندی‏ها و تقیدات و تکیه‌گاه‏هایى که یک انسان را در حرکت خود به سمت هدف مشخصى عازم و مصمم مى‌کند، از او گرفتن و او را سرگردان و لنگ کردن. این را باید جدى بگیرید.

 یکى از سیاست‏هاى دشمنان اسلام این است که ایمان مردم را بگیرند و اعتقاد آنها به انقلاب را سلب کنند، چند سالى است که این را در تبلیغاتشان شروع کرده‌اند.

دخیل عباس زارع زاده در همین رابطه خاطر نشان کرد: اگر واقعا چنین رفتار هایی را به نام امام حسین(ع) و مرثیه و عاشورا انجام دهیم،  بسی جای تاسف دارد و باید غصه خورد که برخی از افراد در متن یک کشور اسلامی برخواسته از مکتب عاشورا آن هم به رهبری مرجع تقلیدی غیرت مند و ناموس پرست مثل امام خمینی (ره) چنین رفتارهایی انجام میدهند و در واقع باید به حال این وضعیت گریه کرد.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور به نفوذ فرهنگی دشمن در کشور اشاره کرد و اذعان داشت: لطمه ای که دشمن از قبل، از ما خورده به خاطر فرهنگ دینی ما بوده است ، یعنی شهادت طلبی، عزت خواهی، غیرت مداری، ناموس پرستی ، دفاع از حریم وطن و قاموس ایثار گری بوده است که ما به این جا رسیدیم.

زارع زاده بیان کرد: دشمن می خواهد جوان های ما را از این واقعیت ها دور کند؛ حال اگر خودمان به دشمن کمک کنیم و جاده صاف کن دشمن باشیم کار خوبی نیست و این مسئله باید باز نگری شود؛ کسانی که چنین رفتار هایی انجام می دهند باید توضیح دهند که با چه هدف و در چه راستایی این اقدامات را انجام می دهند.

صدور مجوز برای فعالیت های مغایر با اسلام از سوی وزارت ارشاد جای تاسف دارد

محمد رضا امیری کهنوج نیز با ابراز تاسف برای صدور مجوز فعالیت هایی که با شرع و اسلام مغایرت دارد، در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: همه کارهایی که انجام می شود چه در حوزه موسیقی، تئاتر و خوانندگی و .. اگر با پذیرش حکم شرعی باشد ایرادی ندارد ولی ظاهرا این اقدامات با اسلام و ارزش های دینی همخوانی ندارد.

نماینده مردم کهنوج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر کسی بخواهد از فرصت های محرم و مناسبت های مذهبی به عنوان وسیله ای برای ورود به کارهای خلاف شرع استفاده کند نوعی حرمت شکنی به شمار می آید و باید با عاملان این اقدامات برخورد شود.

وی تصریح کرد: دستگاه های ذی ربط از جمله وزارت ارشاد و حوزه هنری باید مانع این اقدامات شود نه اینکه خودشان مجوز چنین فعالیت هایی را آن هم در ماه محرم، که ماه عزای امام حسین(ع) است صادر کنند و این جای تاسف دارد.

امیری خاطر نشان کرد: در حال حاضر مجلس تعطیل است ولی بعد از پایان تعطیلات در این رابطه با رای نمایندگان برای برخورد با وزارت ارشاد تصمیم گیری می شود.

وزیر ارشاد به کمیسیون فرهنگی فراخوانده می شود

احمد سالک کاشانی در گفت و گو با خبرنگار “ بوتیا ” با محکوم کردن این اقدام گفت: این حرمت شکنی بزرگی است که به محضر اباعبدالله الحسین (ع) صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: تک خوانی خانم ها در جمع مردان و نامحرمان حرام است و این یک مسئله ی متفق القول علما است.

سالک کاشانی تاکید کرد: حرکتی که در تالار وحدت صورت گرفته است و خانمی با نام اهل بیت ( ع) تک خوانی می کند یک نوع حرمت شکنی بسیار سنگینی است که تذکر لازم به وزارت فرهنگ و ارشاد داده می شود و به محض بازگشایی مجلس، کمیسیون فرهنگی مجلس از وزیر ارشاد در این زمینه سوال خواهد کرد.

زمانی که وزارت ارشاد از اسلام آمریکایی سرمشق می گیرد

این رخداد در کشور ما تازگی ندارد و برخی از مداحان با استفاده از سبک های موسیقی غربی اقدام به تولیدات فرهنگی در زمینه عاشورا می کنند، حالا شاهد ظهور نسل مداحانی هستیم که به جای خواندن از ظلم‌های روا داشته شده به اهل بیت (ع) آن هم با لحن و آهنگی سنگین و با اتکا به منابع موثق، شعرهایی تامل برانگیز با سبک «شور» می‌خوانند. در حال حاضر نمونه‌های مختلفی از این سبک مداحی‌ها در شبکه‌های اجتماعی از مداحان معروف دست به دست می‌شود.

ادامه‌ی این سبک مداحی‌ها و رواج اشعار نامناسب و یا حتی به لحاظ تاریخی غلط با سبک موسیقایی تند و آهنگین، سبب هشدارهای مراجع و شخصیت‌های مذهبی نسبت به عاری از محتوا شدن مداحی‌ها شده است.

این در حالی است که سال گذشته در همین ایام، در شبکه TRT1 ترکیه، خانمی با تیپ و شخصیت اروپایی مرثیه ای را در مدح و رثای امام حسین (ع) خواند که در شبکه های اجتماعی بازتاب زیادی را در پی داشت و تقریبا در همه جا منتشر شد.

این اقدام وزارت ارشاد که کپی برداری دست چندم از شبکه های اروپایی است به نحوی همان تبلیغ اسلام آمریکایی است که بارها از سوی مقام معظم رهبری و علما و مراجع اسلام در این رابطه تذکر داده شده است.

آنچه دیده میشود در دنیاى اسلام این است که به نام اسلام، دشمنان اسلام در پوشش اسلام با اسلام مقابله می کنند؛ همان تعبیرى که امام بزرگوار ما (رضوان الله تعالى علیه) فرمود: اسلام آمریکایى، در مقابل اسلام ناب محمّدى، اسلام آمریکایى، اسلامى است که با طاغوت می سازد، با صهیونیسم می سازد، در خدمت هدفهاى آمریکا قرار می گیرد، ظاهر آن هم اسلام است، اسم آن هم اسلام است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.