×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
پایگاه انتقال خون سیرجان در شبهای قدر پذیرای اهدا کننده های خون می باشد

رییس سازمان انتقال خون سیرجان در گفت و گو با خبرنگار “سیرجان خبر” اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان امسال سازمان انتقال خون سیرجان برای رفاه حال روزه داران عزیز تا ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، شیفت شامگاهی را راه اندازی کرده است که در روزهای زوج از ساعت ۱۷ الی ۲۲ نیز پذیرای خیّرین محترم برای اهدای خون است.

وی گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا به الان تعداد ۸۰۰ نفر مراجعه کننده برای اهدا خون داشته ایم که از ۶۷۹ نفر خونگیری انجام شده است.

موسوی بیان کرد:خوشبختانه پایگاه انتقال خون سیرجان در زمینه تامین خون و فرآورده‌های خونی علاوه بر تامین نیاز این شهرستان معین استان کرمان و شهرستان های جنوبی است که تقریبا ۴۰درصد اضافه خون و فرآورده‌های به این مناطق ارسال می شود.

رییس سازمان انتقال خون سیرجان اذعان کرد: کاهش ذخایر خون، برای نیازمندان به دریافت خون خطرآفرین است و رفع این نیاز همت عالی همشهریان عزیز را می طلبد.

موسوی در خصوص شرایط اهدا کنندگان خون گفت:حداقل سن اهدا کننده خون ۱۸ سال و حداکثر ۶۰ سال (اهداکنندگان مستمر تا ۶۵)باشد حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم و فواصل اهدا خون هر ۸ هفته یکبار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یکسال برای آقایان از ۴ بار و برای خانم ها از ۳بار تجاوز ننماید.

وی اظهارکرد: درصورت وجود علائم آلرژیها مصرف دارو سابقه بیماریهای قلبی و عروقی،ریوی کلیوی ،کبدی و سابقه تزریق خون و فرآورده های آن حتماً پزشک انتقال خون را در جریان قرار دهند.

موسوی با بیان اینکه پایگاه انتقال خون شهرستان سیرجان در شبهای قدر از ساعت ۲۰:۳۰الی۱بامداد پذیرای اهدا کننده های خون می باشد از مردم شریف سیرجان خواست تا با مراجعه به سازمان انتقال خون سیرجان واقع در میدان انقلاب ابتدای خیابان ابن سینا در این اقدام خداپسندانه مشارکت کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.