×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
پرداخت نقدی یارانه به دو دهک و واگذاری سهام به ۸ دهک دیگر

yaranehرئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، از پیشنهادات جدید در خصوص تأمین درآمد هدفمندی یارانه‌ها خبر داد و گفت: پیشنهاد ما پرداخت نقدی یارانه به دو دهک پایین جامعه و ارائه سهام به ۸ دهک جامعه از طریق سرمایه گذاری در طرح‌های صنعتی است.

به گزارش “سیرجان خبر” به نقل از ایلنا، جعفر قادری با بیان اینکه منابع هدفمندی یارانه‌ها با کسری ۱۴ هزار میلیارد تومان در حال حاضر مواجه است، گفت: دولت نمی‌تواند این ۱۴ هزار میلیارد تومان را تأمین کند. لذا باید از منابع دیگر استفاده نماید اما به دلیل آنکه منابع بخش‌های دیگر نیز با مضیقه مالی مواجه هستند نمی‌توان درآمد هدفمندی را از محل منابع تأمین کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس نهم تأکید کرد: در صورتی که حذف سه دهک برای تأمین یارانه نقدی به تصویب نرسد سناریوی دیگری وجود دارد که در آن دو دهک پایین جامعه یارانه نقدی دریافت کرده و ۸ دهک دیگر نیز با سرمایه گذاری در طرح‌های صنعتی پتروشیمی و کشاورزی سهام به آن‌ها واگذار شده و بدین گونه منابع هدفمندی یارانه تأمین می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: براساس این طرح نه تنها تورم سیر نزولی پیدا خواهد کرد بلکه ضمن افزایش اشتغال رکود نیز در واحدهای تولیدی از بین می‌رود.

وی در ادامه بیان داشت: راه‌های مختلفی نیز برای دولت وجود دارند از جمله قیمت بنزین را افزایش داده و از آن سو جایگاه‌های سوخت برای تأمین سوخت حمل و نقل عمومی در راستای جلوگیری از افزایش قیمت کرایه‌ها، افزایش داده شود.

قادری در ادامه از کسری بی‌سابقه در طرح‌های عمرانی خبر داد و گفت: سال گذشته برای طرح‌های عمرانی تنها ۱۴ هزار میلیارد تومان تأمین شد به عبارت دیگر تنها ۳۰ درصد به طرح‌های عمرانی اختصاص داده شد و این در تاریخ اقتصادی کشور بسیار بی‌سابقه است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.