×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
پرداخت یارانه برای کشاورزان دارای مدرک آموزشی

ˈعباس مولایی در بازدید از طرح های کشاورزی گل محمدی و دامی سیرجان افزود: با توجه به شرایط اقلیمی و کم آبی استان، مصمم بر کاشت زعفران و گل محمدی در مناطق مختلف هستیم و بر همین اساس دوره های آموزشی کاشت این دو محصول را پیش رو داریم.

وی بیان کرد: کشاورزانی که آموزش دیده و دارای مدرک لازم توانمندی در کاشت گل محمدی و زعفران باشند از یارانه در نظر گرفته شده استفاده می کنند.

وی گفت: تاکنون ۴۸۰ هکتار زعفران و دو هزار و۶۰۰ هکتار گل محمدی در استان ایجاد و اسفند ماه جاری بیش از ۸۰۰ هکتار گل محمدی در استان کاشت شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمان افزود: مصمم هستیم در ارتفاعات بالای یکهزار و ۸۰۰ متر، کاشت گل محمدی داشته باشیم و سالیانه دو هزار هکتار گل محمدی را به گلزارهای گل محمدی اضافه کنیم.

وی اظهار کرد: ۳۰۰ هکتار گل محمدی در سیرجان داریم و برای تامین نهال یا پاجوش گل محمدی اقدام به تهیه آن از استان های غربی و مناطق مختلف استان کرمان و پیاز زعفران را نیز از استان خراسان تامین کرده ایم که به موقع با طرح یارانه به دست کشاورزان استان خواهد رسید.

مولایی گفت: توسعه طرح های پرورش شترمرغ، کبک و بلدرچین را در اولویت کاری داریم و هم اکنون ۱۰ هزار قطعه شتر مرغ را در سطح استان پرورش می دهیم که به دنبال افزایش تولید هستیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.