×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
پلیس راه در ایام محرم امسال طرح‌های ترافیکی ویژه و محدودیت‌های خاصی خواهد داشت

سرهنگ مهدی سلیمی فرمانده پلیس راه‌در گفت و گو با خبرنگار”سیرجان خبر” ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت آقا اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش با اعلام تمهیدات و محدودیت‌های ویژه ترافیکی ایام عزاداری، اظهار کرد: طرح‌ها متناسب با شرایط هیئت‌های عزاداری انجام می‌گردد چرا که با اجرای مراسم در فضای باز و شبکه معابر بخشی از محورها، و سطح معابر به مراسم عزاداری تعلق می گیرد.

مهدی سلیمی با بیان این مطلب که دیدن ودیده شدن یکی از مسائل مهم ودرجهت پیشگیری از آسیب‌های این ایام به بحث تصادفات عابر پیاده برمی‌گردد، تصریح کرد: تاریکی شب، لباس مشکی عابران و خستگی برخی از رانندگان در ساعات پایانی شب و عدم تمرکز می‌تواند حوادث ترافیکی ناخوشایندی را رقم بزنند بنابراین از عزاداران و رانندگان تقاضا می‌کنیم که در حاشیه شبکه معابر و محورها هیئت‌های عزاداری با تمرکز و دقت بیشتری تردد کنند تا کمترین حادثه را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اثر جانمایی مناسب موکب‌ها در کاهش ترافیک محدوده و آرامش عزاداران، از رؤسای هیئات عزاداری و اجرا کنندگان مراسم خواست که با جانمایی و چینش درست موکب‌ها، تخصیص جای پارک مناسب برای خودروها و همچنین تأمین روشنایی مناسب در ارتقا ایمنی عزاداران اهتمام ورزند.

سرهنگ سلیمی اظهار کرد: همچنین با توجه به تردد عزاداران حسینی و ادامه مراسم آئینی محرم، از تردد کامیون‌ها در ساعات برگزاری مراسم و محل‌ها و محدوده‌های آن جلوگیری به عمل می‌آید.

وی گفت: برخی افراد در این ایام اقدام به پوشش پلاک به طرق مختلف می نمایند که این اقدام برخلاف قانون بوده و تیم‌های محسوس ونامحسوس به محض رؤیت ضمن اعمال قانون و در صورت نیاز خودرو متوقف و توقیف و به مراجع قضائی جهت سیر مراحل اداری و قانونی معرفی می‌گردد.

فرمانده پلیس راه افزود: پلیس راه در ایام محرم امسال بویژه در تاسوعا و عاشورای حسینی طرح‌های ترافیکی ویژه و محدودیت‌های خاصی خواهد داشت و در تمامی محورها با حضور صد درصدی و چشمگیر در تسهیل ترددها و روان سازی ترافیک و برقراری ایمنی عبور و مرور اقدام و بهترین شرایط را برای تردد ایمن و امن برای شهروندان فراهم خواهد ساخت .
وی توصیه نمود برخی وانت بارها وکامیونها اقدام به سوارنمودن عزاداران درقسمت بار می نمایند که این خلاف مقررات وایین نامه راهنمایی ورانندگی بوده وجهت پیشگیری از حوادث ناگوار جدا”ازاین کار خودداری نمایند.

خبرنگار:الهه پورآباده

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.