×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
”پلیس هوشمند، امنیت پایدار” شعار هفته نیروی انتظامی سال ۱۴۰۰

به گزارش “سیرجان خبر” سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان سیرجان در نشست خبری که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد اظهار کرد: خبرنگاران در کنار مدافعان سلامت و امنیت، خود آرامش‌بخش و امنیت‌بخش در جامعه هستند و نقش بسزایی در ایجاد نظم عمومی دارند.

منصور رمضان نژاد گفت: همدلی و همزبانی خبرنگاران در کنار نیروهای پرافتخار انتظامی نباشد، بویژه با وجود فتنه ها و دسیسه های دشمنان، قطعا امنیت روانی و آرامش مردم دچار خدشه خواهد شد.

وی گفت: شعار هفته نیروی انتظامی سال ۱۴۰۰ پلیس هوشمند، امنیت پایدار است و در ارائه خدمات از الکترونیک شدن به سمت هوشمند شدن پیش می‌رویم.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان سیرجان با بیان اینکه امروز هوشمند سازی پلیس و استفاده از حوزه فناوری از ضروریات نیروی انتظامی است، تاکید کرد:هوشمند سازی پلیس ضرورتی اجتناب ناپذیر و موجب اشراف بر مأموریت ها، تسریع در خدمات دهی و کاهش هزینه ها خواهد شد و هوشمند سازی و استفاده از فناوری های نوین پلیس از ضرورت های اجتناب ناپذیر است و باید با سرعت آن را پیگیری و محقق کرد.

رمضان نژاد گفت: رویکرد ما در پلیس هوشمند و هوشمند سازی، اتکا به سرمایه اجتماعی ناجا یعنی همان مردم است و برای ارائه خدمات بهتر به این سرمایه اجتماعی به سمت هوشمند سازی حرکت می‌کنیم.

وی اذعان کرد: سامانه شناسایی اموال مسروقه به منظور تسهیل در روند شناسایی مالباختگان و تحویل اموال مسروقه به آنان با نام “سامانه نما” راه اندازی گردیده است و مالباختگان با مراجعه به سامانه نما می توانند اموال خود را تحویل بگیرند.

وی با بیان اینکه سامانه مها یکی دیگر از سامانه هوشمند پلیس است گفت: این سامانه ابزاری برای حفاظت از اموال و دارایی مردم راه اندازی شده است سامامه مها، سامانه اطلاع رسانی و اعلام خطر آنلاین و هوشمندی است که به صورت ۲۴ ساعته و با بهره گیری از حسگرهای حرکتی و لرزشی هر نوع تهدید از جمله سرقت را در زمان حضور یا عدم حضور مالک به مرکز هشدار الکترونیک اعلام می کند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان سیرجان بیان کرد: بیشتر خودروهایی که سرقت می شوند نکات ایمنی را رعایت نکرده که اگر اقدامات مربوط به حوزه سیستم های مها را بتوانیم با نصب جی پی اس بر روی خودروها دنبال کنیم از بسیاری سرقت ها جلوگیری می شود.

رمضان نژاد اذعان کرد: در حال حاضر تلاش کرده ایم که اصناف به ویژه طلافروشان به سامانه مها متصل شوند و باید به سمتی حرکت کنیم که تمام مراکز تجاری و مسکونی نیز به این سیستم مجهز شوند.

وی با اشاره به راه اندازی اپلیکیشن پلیس من که در حال حاضر فعال است، تصریح کرد: در این اپلیکیشن خدماتی، چون ثبت سرقت خودروها، پیگیری وضعیت کارت و سند خودرو، مشاهده خلافی خودرو، وضعیت خروج از کشور افراد دارای گذرنامه، شماره گذاری اینترنتی، استعلام تخلفات رانندگان، استعلام خودرو‌های مکشوفه، پرداخت عوارض خروج ازکشور، ثبت درخواست صدور و تعویض اینترنتی گذرنامه، استعلام گذرنامه، نوبت دهی اینترنتی شماره گذاری، آخرین وضعیت گواهینامه، اطلاع از وضعیت پلاک‌ها و نمره منفی افراد و … ارائه می‌شود؛ طرح هوشمندسازی پلیس می‌تواند تمامی مراجعات مردمی را کاهش دهد امید است که با رسیدن به اهداف مدنظر در این خصوص بتوانیم خدمات بهتری در حوزه امور جاری به مردم ارائه دهیم.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان سیرجان گفت: از ابتدای سال تا به امروز در پلیس فتا۹۴درصد پرونده ها منجرب به کشف شده است که کلاه‌برداری اینترنتی ، هتک حیثیت، مزاحمت و برداشت اینترنتی بیشترین فراوانی را در این پرونده‌ها داشته‌اند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.