×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
پیروزی چلسی و دورتموند و تساوی بارسلونا

lig ghahremanan oropa footballبه گزارش“سیرجان خبر” در شب اول از دور سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، هشت دیدار از گروه‌های پنجم تا هشتم برگزار شد که در مهم‌ترین مسابقه تیم فوتبال آث میلان در ورزشگاه سن‌سیرو میزبان بارسلونا بود.

در دیدارهای شب گذشته تیم‌های دورتموند، چلسی، ناپولی و اتلتیکو مادرید، زنیت و سلتیک بر حریفان خود غلبه کردند و دو بازی با نتیجه مساوی خاتمه یافت.

گروه E

چلسی موفق شد روند رو به رشد خود در بازی های اخیر خود را ادامه دهد و با ۳ گل شالکه را در آلمان شکست دهد. مرد اول این دیدار فرناندو تورس بود که موفق شد دو بار برای چلسی گلزنی کند، یکبار روی کرنر لمپارد و یک بار هم روی پاس زیبای اسکار. در ادامه نوبت به هنرنمایی ادن هازارد بلژیکی رسید که در بازی این هفته تیمش در لیگ برتر نیز دو گل به ثمر رسانده بود. هازارد موفق شد در دقیقه ۸۷ گل سوم چلسی را به ثمر برساند . چلسی با این برد به صدر جدول گروه نیز صعود کرد.

در دیگر دیدار این گروه استوا بخارست و بازل در رومانی به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید. مارسلو دیاز در این دیدار ابتدا مهمان را پیش انداخت اما طولی نکشید که تاتو موفق شد گل دوم تیم رومانیایی را به ثمر برساند تا این دیدار در نهایت با تساوی یک بر یک ادامه پیدا کند.

گروه F

آرسنال در یکی از حساس‌ترین بازی های سه‌شنبه شب برابر بوروسیا دورتموند نائب قهرمان دوره قبل قرار گرفت و با نتیجه دو بر یک شکست خورد. آرسنالی‌ها که این روزها صدرنشین لیگ برتر هستند در این دیدار ابتدا گل اول را از حریف خود دریافت کردند. هنریک کریتچیان موفق شد خیلی زود برای دورتموند گلزنی کند تا ورزشگاه امارات در سکوت مطلق فرو رود. در ادامه بازی بازیکنان آرسنال به خودشان آمدند و موفق شدند گل تساوی را به ثمر برسانند. اولویه ژیرو در دقایق پایانی نیمه نخست برای آرسنال گلزنی کرد تا یک امتیاز اندوخته هر دو تیم در نیمه اول این دیدار شود. حملات نیمه دوم دو تیم نیز ثمره‌ای نداشت تا اینکه دورتموند موفق شد در روزی که یورگن کلوپ سرمربی خود را به دلیل محرومیت در کنار خود نمی‌دید آرسنال را شکست دهد. روبرت لواندوفسکی در دقیقه ۸۲ گل دوم دورتموند را به ثمر رساند تا نشان دهد مهاجم بسیار با ارزشی است.

مارسی در دیگر دیدار این گروه برابر ناپولی با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد. در این دیدار که با آشوب و درگیری بین هواداران دو تیم انجامید پلیس مجبور شد در بین دو نیمه با ماشین‌آب‌پاش هواداران خشمگین دو تیم را دور کند. به این ترتیب شانس صعود مارسی از این گروه به مرحله بعد بسیار کم شد و احتمالا یکی از تیم ‌های حذف شده این گروه، تیم بندر نشین فرانسوی باشد. برای ناپولی در این دیدار کایه‌خون و دووان زاپاتا گلزنی کردند و تک گل مارسی را آندره آیو غنایی به ثمر رساند.

گروه G

آتلتیکو مادرید موفق شد سومین برد پیاپی خود را نیز در این گروه بدست آورد و با ۳ گل استراوین اتریش را شکست دهد. شاگردان دیگو سیمونه این دیدار را بسیار خوب شروع کردند و موفق شدند خیلی زود با ضربه رائول گارسیا به گل برسند. در ادامه بازی دیگو کاستا بازیکنی که هنوز معلوم نیست قرار است به تیم ملی اسپانیا دعوت شود یا برزیل گل دوم خود را به ثمر رساند. اما این پایان کار نبود و در ادامه بازی باز هم دیگو کاستا در نقش گلزن ظاهر شد و موفق شد گل سوم تیم مادریدی را به ثمر برساند تا آتلتیکو مادرید موفق شد استراوین را در اتریش با ۳ گل شکست دهد.

در دیگر دیدار این گروه پورتو به دیدار زنیت رفت که این دیدار سرد و کسل کننده در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید. البته تیم پرتغالی در این دیدار چند موقعیت گلزنی داشت که هر بار دفاع مستحکم و چند لایه زنیت مانع از فروپاشی دروازه تیم خود شد تا با این تساوی سرنوشت تیم دوم صعود کننده این گروه نیز سخت شود.

گروه H

سلتیک موفق شد به اولین برد خود در این فصل لیگ قهرمانان اروپا دست یابد و آژاکس را با نتیجه ۲ بر یک شکست دهد. در این دیدار ابتدا برایان فورست از روی نقطه پنالتی سلتیک را جلو انداخت. اما این پایان کار نبود و در ادامه برام کایال موفق شد گل دوم سلتیک را به ثمر برساند. در ادامه لاسه شون گل آژاکس را به ثمر رساند تا این دیدار در نهایت با برتری ۲ بر یک سلتیک به پایان برسد.

میلان و بارسلونا حساس‌ترین بازی گروه را برگزار کردند که این دیدار در پایان با تساوی یک بر یک به پایان رسید . در این دیدار ابتدا روبینیو موفق شد میلان را از حریف خود پیش بیندازد اما در ادامه همکاری همیشگی بازیکنان بارسلونا باز هم جواب داد و لیونل مسی موفق شد یکبار دیگر در لیگ قهرمانان گلزنی کند تا بازگشت خوبی به میدان پس از رهایی از بند مصدومیت داشته باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.