×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
پیروزی شاگردان ولاسکو در گام چهارم/ آمریکا زیر دست والیبالیست‌های ایران

valiballبه گزارش“سیرجان خبر”  به نقل از تسنیم،اکثر بازیکنان تیم ملی والیبال ایران پیش از سفر به ژاپن برای شرکت در مسابقات جام بزرگ قهرمانان می‌گفتند که یکی از اهداف‌شان پیروزی مقابل برزیل و به ویژه آمریکاست. آمریکا و برزیل تیم‌هایی بودند که تیم ملی تا کنون موفق به شکست آنها نشده بود. البته پیروزی مقابل چنین تیم‌هایی که قهرمانی در لیگ جهانی و المپیک را در کارنامه خود دارند برای ایرانی که پیش از آمدن ولاسکو در نهایت به فکر قهرمانی آسیا بود، چیزی فراتر از رویا به حساب می‌آمد.

این بار حکایت رویارویی ۲ تیم متفاوت بود. شاگردان ولاسکو با ورود به جمع تیم‌های بالای رنکینگ جهانی و ۲ قهرمانی متوالی آسیا دیگر شگفتی‌ساز محسوب نمی‌شدند. تیم ملی ایران با این ذهنیت، شکست تیم ملی ایتالیا و گرفتن یک ست ارزشمند از پرافتخارترین تیم جهان، برزیل، مقابل آمریکا قرار گرفت.

شروع تیم ملی ایران با کسب پیروزی ۲۸ بر ۲۶ در ست اول، فوق‌العاده بود ولی در ست‌های دوم و سوم این آمریکا بود که با نتایج مشابه ۲۵ بر ۱۹ به پیروزی رسید. در ست چهارم بازیکنان ایران پا به‌ پای آمریکا امتیاز گرفتند و مهم‌تر اینکه تمرکز خود را تا امتیاز آخر از دست ندادند. نتیجه این حفظ تمرکز پیروزی ۲۷ بر ۲۵ ایران مقابل آمریکا بود تا کار به ست پنجم کشیده شود. تا اینجای کار مجتبی میرزاجانپور با ۱۳ پوئن، امتیاز آورترین بازیکن ایران بود. برای آمریکا هم متیو اندرسن ۲۰ و ویلیام پریدی ۱۸ امتیاز کسب کردند.

۴ امتیاز اول ست پنجم با دفاع خارق‍ العاده شاگردان ولاسکو به سود ایران ثبت شد تا جان اسپارو برای تیمش تقاضای وقت استراحت فنی کند. حضور مهدی مهدوی در این ست نشان می‌داد که ولاسکو بیشتر به فکر دفاع روی تور است که نتیجه آن را هم گرفت. مهدی مهدوی با کلکسیونی از پا‌س‌های ترکیبی، سرعتی و جتی خالی، بازی را کاملا در کنترل خود داشت. دو اشتباه متوالی از بازیکنان ایران نتیجه را ۸ بر ۶ سود ایران کرد. بازی با ثبت نتیجه ۱۱ بر ۱۱ به اوج حساسیت خود رسید. ست پنجم این بازی تاریخی با نتیجه ۱۸ بر  ۱۶ به سود تیم ملی به ایران رسید.

برنامه بازی‌های فردا (یکشنبه) سوم آذر به شرح زیر است:
ساعت ۶:۴۰: برزیل – ایتالیا
ساعت ۹:۴۰: روسیه – ایالات متحده
ساعت ۱۲:۴۰: ژاپن – ایران

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.