×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
پیشرفته ترین مجموعه پل سازی در استان کرمان مستقر شد / اجرای بالغ بر ۱۵ هزار پروژه محرومیت زدایی توسط قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه

به گزارش“سیرجان خبر”به نقل از آرمان کرمان، سردار عبادالله عبدالهی اظهار داشت: خوشحالیم که توانستیم بخش عمده وعده های که داده بودیم را در استان کرمان اجرایی کنیم .

سردار عبدالهی بیان کرد: قرارگاه خاتم الانبیاء در حوزه شهری حدود ۱۳ تقاطع غیر همسطح را باید در سطح شهر کرمان اجرایی کند که روند اجرایی این طرح ها بر اساس اولویت آغار شده است و اجرای این طرح ها از برنامه زمانبندی جلوتر است.

وی ادامه داد: در حوزه ساخت سد و تونل انتقال آب نیز قرارگاه حضور فعال و مقتدرانه ای داشته و در کوتاهترین زمان این کار اجرایی شده است و تاکنون حدود ۱۷۰ متر حفاری داشته ایم.

خاتم الانبیا

سردار عبدالهی گفت: در سه ماه تجهیز کارگاه احداث تونل انتقال آب در استان کرمان انجام شده و تلاش می کنیم که قبل از پایان سال جاری دستگاه حفاری دوم را نیز در استان کرمان مستقر کنیم تا در مدت زمان ۴۰ ماه بتوانیم این پروژه را به پایان برسانیم.

وی بیان کرد: پروژه تونل انتقال آّب از سد شهیدان امیر تیموری (صفارود) از پروژه های مهم و حیاتی برای استان کرمان است.

وی گفت: کارخانه سگمنت نیز در استان کرمان راه اندازی شده است که  این اقدام بی نظیر است.

سردار عبدالهی به ساخت پروژه های فولاد در استان کرمان توسط قرارگاه خاتم الانبیاء اشاره و بیان کرد: این پروژه ها در زمانی به بخش خصوصی واگذار شد اما پس از دو سال به قرارگاه سپرده شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء یادآور شد: مدت زمان زیادی دنبال قرارداد برای ساخت کارخانه کنسانتره در دره آلو بودیم که قرارداد آن نهایی شده و به زودی کار این پروژه برای تولید ۱۵۰ هزار تن کنسانتره مس در سال اجرایی می شود.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی به شعار نیست، گفت: باید رسیدن به این هدف باید عمل کرد و در صورت تحقق شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در کرمان، این طرح می تواند الگویی برای سایر استان ها باشد.

پیشرفته ترین مجموعه پل سازی در استان کرمان مستقر شده است

 وی به ایجاد کارخانه عظیم قرارگاه خاتم الانبیاء در کرمان اشاره و بیان کرد: در این کارخانه قطعات مورد نیاز پل ها ساخته می شود و سپس از این کارگاه برای احداث متروی کرمان نیز استفاده می شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: : ایجاد مترو کار دشوار و سختی است و در ابتدا باید فاز شناخت و مطالعات آن اغاز شود و سپس عملیات اجرایی آن انجام شود.

سردار عبدالهی گفت: امیدواریم مطالعات اولیه را بتوانیم در اسرع وقت انجام دهیم و ساخت دستگاه حفاری مترو حداقل دوسال زمان می برد.

پروژه خاتم

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا در پاسخ به سوال دیگری با تاکید بر اینکه قرارگاه خاتم الانبیا برای اتمام پروژه های نیمه تمام مسئولیتی ندارد، گفت: در حال حاضر ۴۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام درکشور وجود دارد که جای تاسف است و سالانه ۳۰ هزار میلیارد تومان برای پروزه های عمرانی اختصاص می یابد و با این حساب روند اتمام این طرح ها حدود ۲۰ سال طول می کشد.

وی تاکید کرد: بسیاری از این پروژه ها روی اصول اجرایی نشده است و در اجرای آنها اولویت در نظر گرفته نشده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) از استقرار پیشرفته ترین مجموعه پل سازی در استان کرمان خبر داد و گفت: براساس زمانبندی، پروژه های عمرانی شهر کرمان طی ۲ سال آینده آماده بهره برداری است.

اشتغال زایی خاتم الانبیاء برای ۱۰۰۰نفر در کرمان

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء افزود: در پروژه های استان کرمان دو هزار و ۵۰۰  نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شده اند و به صورت غیر مستقیم این تعداد تا سه برابر افزایش می یابد.

سردار عبدالهی در پاسخ به سوالی مبنی بر استفاده از نیروهای غیر بومی در روند اجرای پروژه ها گفت: در روند اجرایی پروژه های قرارگاه خاتم الانبیاء پیمانکاران این پروژه از نیروهای غیر بومی هستند اما نیروهای حوزه اجرایی از نیروهای بومی انتخاب شده اند.

وی تاکید کرد: بیش از ۹۵درصد از نیروهای به کار گرفته شده در پروژه های قرارگاه خاتم الانبیاء در کرمان، بومی هستند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برخی شرایط خاص و مهندسی ویژه پروژه ها می طلبد که برخی نیروهای فنی از سایر استان ها به استان کرمان بیایند و در صورتی که کسی در کرمان توان اجرای این طرح ها را داشته باشد، در این حوزه نیز از ظرفیت نیروهای بومی استفاده می کنیم.

وی به نقش قرارگاه خاتم الانبیاء در ایجاد ۱۸ هزار تخت بیمارستانی در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از این بیمارستان با ۵۴۰ تختخواب در کرمان احداث می شود.

سردار عبدالهی تاکید کرد: تمام کارهای قرار گاه خاتم در کشور در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی تاکید کرد: توانی بالایی در کشور وجود دارد و توان مهندسان ایرانی در حوزه های مختلف به قدری است که نیازی به خدمات مهندسی نداریم.

اجرای بالغ بر ۱۵ هزار پروژه محرومیت زدایی در کشور توسط قرارگاه خاتم الانبیاء

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء همچنین گفت: این قرارگاه بالغ بر ۱۵ هزار پروژه محرومیت زدایی را در سطح کشور در دستور کار خود دارد.

 سردار عبادالله عبدالهی در ادامه در جمع خبرنگاران در استان کرمان  نیز بیان کرد: محرومیت زدایی جز وظایف اصلی قرارگاه خاتم الانبیاء نیست اما در روستاها و مناطق موجود در مسیر پروژه ها تا فاصله ۷۰ کیلومتری اگر نیاز به پروژه های محرومیت زدایی باشد نسبت به اجرای آن اقدام می کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در مسیر اجرای پروژه ها به دنبال تسریع در روند اجرا هستیم، گفت: در پروژه میدان آزادی کرمان در صدد افزایش شیفت کاری هستیم تا زمان اجرا به حداقل ممکن کاهش یابد.

این مقام مسئول گفت: علاقه مند هستیم که عقب ماندگی های موجود در کشور را از میان برداریم و به مرحله ای برسیم که تامین زیرساخت ها در کشور به اتمام برسد.

سردار عبدالهی افزود: اراده، اعتقاد، انگیزه و روحیه بسیجی به معنای اعتقاد داشتن به کار موجب اجرایی شدن پروژه ها و رفع کاستی ها می شود.

پروژه میدان آزادی نیاز به مطالعات گسترده ای داشت  

مدیرعامل موسسه شهید رجایی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء نیز گفت: کار در میدان آزادی دنبال شده اما اجرای کار مقدمات اولیه و سپس پیگیری دارد.

سردار مصطفی اکبری با اشاره به اینکه پروژه ای به بزرگی میدان آزادی نیاز به مطالعات گسترده ای دارد، ادامه داد: این میدان از ۱۰ مهرماه به قرارگاه تحویل شده است و کارهای انجام شده در این پروژه به صورت شمع گذاری بوده که قابل مشاهده نیستند.

وی تاکید کرد: این گونه پروژه ها با حجم و نوع کاری که در دست انجام است، نیاز به چهار ماه تجهیز کارگاه دارد اما روند اجرایی در این پروژه در اسرع وقت آغاز شده و پیشرفت خوبی داشته است.

وی تاکید کرد: در ابتدای شروع به کار در میدان آزادی، محدودیت هایی زیادی را برای مردم ایجاد کردیم که با پیشرفت کار بخشی از محدودیت ها کاسته می شود.

  وی با اشاره به اینکه ۶۳۷ روز از زمان تعیین شده برای اتمام پروژه میدان آزادی باقی مانده است، گفت: تلاش می کنیم این تعداد روزها کاهش یابد اما این زمان در چشم به هم زدنی تمام می شود و برای اجرای طرح جامع شهر کرمان و اگر این طرح در سال های آینده هم بخواهد اجرا شود این محدودیت ایجاد خواهدشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.