×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
پیشنهاد افزایش نرخ بنزین به۱۸۰۰ تومان در سال ۹۳

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از ایسنا،سیدمجتبی شفیعی با اعلام جزئیات طرح‌های خروج خودروهای فرسوده، گفت: با توجه به این که خودروهای فرسوده هزینه‌های بسیار سنگینی را در ابعاد اقتصادی، مصرف سوخت، منظر و مبلمان شهری و زیست محیطی برای کشور دارند دولت توجه ویژه‌ای را برای خروج خودروهای فرسوده در نظر گرفته است و در ماه‌های اخیر با تدابیری که اتخاذ شده شاهد اجرای خوب روند خروج خودرهای فرسوده هستیم.

وی افزود: با توجه به آلودگی هوا دولت ستاد سوخت را مکلف کرده تا برنامه‌های خود را اعلام کند و در همین راستا پیشنهاداتی به دولت رفته که بخشی از آن به تصویب رسیده و در حال اجراست و بخش دیگری نیز در دست بررسی است و اجرا خواهد شد.

شفیعی گفت: در مهر ماه امسال ستاد سوخت مصوبه‌ای را گذراند که براساس آن کمک‌های بلاعوض به مالکین خودروهای فرسوده تا سه برابر افزایش یافته است که میزان این افزایش در خودروهای شخصی فرسوده کمتر از سه و نیم برابر است.

رییس ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت کشور اظهار کرد: بر همین اساس در سه ماهه اخیر شاهد افزایش مراجعات برای اسقاط خودرو و تعداد متقاضیان بودیم.

شفیعی گفت: در دو سال اخیر علی‌رغم این که روند خروج خودروهای فرسوده کند شده بود اما در سه ماه اخیر روند رو به رشدی را پیدا کرده و تا کنون ۵۲ هزار متقاضی برای خروج خودروهای فرسوده خود ثبت نام کرده‌اند.

وی با بیان این که این تعداد افزایش متقاضیان هنوز برای ستاد سوخت قابل قبول نیست، گفت: بر همین اساس طرح «آسمان من» به عنوان طرحی جدید با رویکرد زیست محیطی اجرا می‌شود که در آستانه هوای پاک بتوانیم با همکاری محیط زیست و شهرداری این طرح را اجرایی کنیم.

وی با بیان این که این طرح از امروز کار خودرا آغاز می‌کند، گفت: در طرح «آسمان من» مالکان خودروهای فرسوده بدون مراجعه حضوری و تنها با ارسال یک پیامک بدون متن به شماره ۵۰۰۰۲۰۲۷ می‌توانند وارد طرح خروج خودروهای فرسوده شوند که پس از دریافت پیامک روند ثبت نام آن‌ها از طریق تماسی که با آن‌ها گرفته می‌شود، آغاز خواهد شد.

شفیعی ادامه داد: پس از ارسال این پیامک مراکز اسقاط با مالکان تماس گرفته و برای حمل خودروی فرسوده به محل خودرو مراجعه می‌کنند. ضمن آن که مقرر شده کمک‌های بلاعوض و همچنین ارزش لاشه اسقاط به صورت نقدی به مالکان خودروهای فرسوده پرداخت خواهد شد.

رییس ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت کشور در حال حاضر این طرح برای تمامی کلانشهرها و مراکز شهرها نهایی شده و قابل اجراست.

به گفته وی طرح «آسمان من» شامل خودروهای سواری شخصی مدل ۵۷ تا ۷۲ و شامل وانت‌بارهای مدل قبل از سال ۷۷ می‌شود. ضمن آن که روش‌های قبلی نیز همچنان دایر است و مالکان خودروهای فرسوده می‌توانند از طریق سایت‌هایی که قبلا اعلام شده بود نسبت به اسقاط خودروی خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: ستاد سوخت در ۲۲ بهمن ماه به صورت هفتگی جوایزی را برای متقاضیانی که جهت اسقاط خودرو ثبت نام کردند در نظر گرفته و به صورت هفتگی یک دستگاه رانا به برندگان اعطاء خواهد کرد که این برندگان به قید قرعه از بین متقاضیان اسقاط خودروی فرسوده انتخاب خواهند شد.

شفیعی تصریح کرد: همچنین ثبت نام از طریق دفاتر پیشخوان، خدمات دولتی نیز از هفته جاری برای اسقاط خوردوهای فرسوده آغاز خواهد شد.

وی در خصوص برنامه‌های ستاد برای تغییر سهمیه و قیمت سوخت در سال ۹۳ گفت: ۳ سناریو را به دولت پیشنهاد دادیم که سناریو اول حفظ قیمت فعلی سوخت بدون افزایش و با تغییر سهمیه است. سناریو دوم افزایش اندک قیمت و رساندن نرخ بنزین به ۱۱۰۰ تومان است و سناریو سوم افزایش بیشتر قیمت بنزین و نرخ ۱۸۰۰ تومانی است که چندین بار این سناریو تغییر کرده و دولت در مورد آن هنوز تصمیم‌گیری نکرده است.

شفیعی گفت: برای سواری‌های شخصی در طرح اسقاط دو و نیم میلیون تومان کمک بلاعوض و ۳۰۰ هزار تومان ارزش لاشه برای وانت‌بارهای کمتر از یک تن دو میلیون تومان کمک بلاعوض و ۳۰۰ هزار تومان ارزش لاشه و همچنین برای وانت‌بارهای بیش از یک تن نیز ۳ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۳۰۰ هزار تومان ارزش لاشه در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه درباره طرح ضربتی ستاد برای مینی‌بوس‌های فرسوده شهر تهران گفت: سه سال قبل توافقی بین ستاد حمل ونقل و سوخت، شهرداری و محیط زیست برای نو‌سازی این ناوگان صورت گرفته بود که به علت افزایش بالای خودرو در دو سال گذشته این طرح عملیاتی نشد لذا جلسه مجددی بین این سه دستگاه تشکیل شد و مقرر شد با افزایش تسهیلات و کمک‌های بلاعوض ۱۱۰۰ دستگاه مینی‌بوس فرسوده شهر تهران در مدت کوتاهی نو‌سازی شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.