×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
چهارراه رضوی سیرجان در حصار پل های اقتصادی!

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی “سیرجان خبر” چند سالی است که از ساخت پل های عابر پیاده در نقاط مختلف شهر سیرجان می گذرد،فرهنگ شهر نشینی،عبور مرور و افزایش جمعیت و استفاده از وسائل نقلیه خصوصی شرایطی بوجود آورده است تا این غول های آهنی در شهرها ساخته شود.

طرح ساخت یازده پل عابر پیاده در سیرجان سال ۹۰ توسط شهرداری به مناقصه گذاشته شد این طرح که کارهای مطالعاتی آن انجام شده بود تنها نیازمند یک شرکت خصوصی برای ساخت پل و آغاز عملیات نصب آن ها بود اما جالب ترین قسمت این مناقصه که از همان ابتدا این بود که تنها یک پیمانکار در مناقصه شرکت و همان فرد انتخاب شد.

شرکت پیشرو سازان برتر که مجری ساخت این پل ها بود کار خود را آغاز کرد و پس از مدتی پل ها در سطح شهر نصب شدند اما چهار پل عابر پیاده که بزرگترین تقاطع شهر سیرجان را در حصار خود قرار داده اند بدون پله مانده و راهی برای عبور و مرور شهروندان ندارد و عبور از عرض خیابان جان شهروندان را به خطر انداخته است.

چهارراه رضوی سیرجان اکنون در حصار پل های اقتصادی است و این پل ها منبع در آمدی شده است برای پیمانکار، چهار سال است که سود تبلیغات نصب شده بر روی پل ها به جیب شرکت پیشرو سازان برتر می رود و هیچکس جوابگوی سرنوشت این تعداد از پل های عابر پیاده نیست.

ده سال بهره برداری اقتصادی از پل ها که بر عهده پیمانکار است تنها بهانه ای شده تا سرنوشت این پل ها به کانون تبلیغاتی دچار شود مدیر عامل این شرکت که علت نصب پله ها را عدم همکاری شهرداری و واریز بودجه عنوان کرده است اما چگونه می شود یک نهاد خدمات رسان همچون شهرداری پس از گذشت چهار سال هوز نتوانسته موضوع این پل ها را خاتمه دهد.

مدیر عامل شرکت پیشرو سازان برتر در سال ۹۲ نیز در مصاحبه ای گفته بود که سه گزینه برای رفع مشکل بوجود آمده ارایه کردم ۱- هرس درختان مجاور پل ها ۲- خرید پل ها از بنده با قیمت کارشناسی ۳- مبلغ تاخیر بهره بردای پل ها در قرارداد اضافه شود اما در حال حاضر دو سال از طرح این موضوع می گذرد و هنوز پل ها در همان حال رها شده اند آیا به راستی چه کسی جوابگوی این بی سامانی ها است؟

شرکت پر ماجرا

اما از اصل موضوع کمی فاصله گرفته و در خصوص پیشرو سازان برتر توضیح دهیم شرکت خصوصی که فعالیت خود را در عرصه ساختمان سازی شروع کرد و عملیات عمرانی ساخت صدها واحد مسکونی را در حاشیه سیرجان آغاز کرد اما ماهیت این شرکت در ساخت ساختمان و منازل مسکونی کمی از واقعیت موجود فاصله گرفت و این شرکت وارد ابعاد فرهنگی شد و یکی از این اقدامات ساخت پل های عابر پیاده با هدف باز کردن کانون تبلیغاتی بود.

کانون تبلیغاتی که با هدف سهولت در عبور و مرور شهروندان بوجود آمد اما اکنون منبع درآمدی برای مدیران این شرکت شده است یکی از خبرهایی که در شبکه های اجتماعی جنجال زیادی بپا کرد دستگیری مدیر عامل این شرکت بود که توسط پلیس فتا این خبر تکذیب شد در متن این شایعه آمده بود که آقای عرب گویینی مدیر عامل این شرکت به بهانه خانه دار کرد جوانان سیرجانی مبلغ دو میلیارد و دویست میلیون اخاذی کرده است.

تاخیر در واگذاری واحدهای مسکونی ابعاد دیگری از حاشیه های این شرکت پر حاشیه است عده ای از کارگران یک شرکت در منطقه ویژه اقتصادی که برای صاحب خانه شدن در این شرکت سرمایه گذاری کردند میگویند: چند سالی است که پول ما در شرکت مانده است اما هنوز خبری از خانه نیست همچنین این تعداد از شهروندان اعتراضات خود را به گوش مسئولان از جمله نماینده نیز رسانده و خواستار تعیین تکلیف واحد های مسکونی خود شده اند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.