×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
چهارمین یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان برگزار شد/تصاویر

به گزارش سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” با حضور مسئولین ارشد استان و شهرستان و خانواده معظم شهداء و به همت بسیج دانشجویی دانشگاه چهارمین یادواره شهدای گمنام در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان برگزارشد.

سردار پاسدار علیرضا افشار رئیس گروه پژوهشی بسیج و فرهنگ دفاعی دانشگاه عالی دفاع ملی در این یادوراه گفت: دفاع در ماهیت خودش یک امر واجب دینی است و باب جهاد هیچ شرطی ندارد و برای دفاع از کشور، بر همه مردم ،چه زن چه مرد دفاع و جهاد واجب است.

وی افزود :آمادگی دفاعی ضرورت دارد وبرای ما در برابر تهدیدات دشمنان قسم خورده نظام یک نقش بازدارنده دارد.

افشار با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) به تشکیل بسیج بیست میلیونی گفت:بسیج توانسته هم در دوران دفاع مقدس و هم پس از آن در تداوم نهضت انقلاب اسلامی نقش بی بدیلی داشته باشد و باید همه ما به عنوان یک وظیفه که روحیه شهادت طلبی است به بسیج کمک کنیم.

رئیس گروه پژوهشی بسیج و فرهنگ دفاعی دانشگاه عالی دفاع ملی به ارائه توضیحاتی در خصوص تشکیل ارتش در کشورهای مختلف پرداخت و گفت:در کشورهای سوسیالیستی همه مردم با زور و اجبار عضو ارتش میشوند و در کشورهای سرمایه داری و لیبرال با پول و مزدوری ولی تشکیل بسیج در کشور ما نه با زور و اجبار است و نه با پول ،بلکه داوطلبی است و همگی عاشق شهادت هستند.

علیرضا افشاربه هویت مردمی بسیج اشاره کردو گفت: در پایگاه های بسیج نه تنها مردم پولی نمیگیرند بلکه از جیب خودشان برای تجهیز پایگاه ها خرج میکنند و بیشتر کمکهای مردمی است .این هویت مردمی و داوطلبانه و ایثارگرانه ماهیت بسیج است.

سردار پاسدارعلیرضا افشاردر بحث شهادت و شهادت طلبی گفت: این روحیه شهادت طلبی بسیجیان پیروزی های مختلف را نصیب ما کرده ،شهادت مثل هنر پیچیده است و امام می فرماید شهادت هنر مردان خداست.

وی خون شهدا را رمز پیروزی ما در جنگ تحمیلی دانست و گفت: در جنگ تحمیلی علاوه بر ۵۰ لشکر عراق، ۸۰ کشور با پیشرفته ترین تجهیزات نظامی در مقابل ما قرار داشتند و تمام افراد کلاسیک نظامی گفتند که خون شهداءو روحیه شهادت طلبی این معادله قدرت را برهم زدو ما تجربه کردیم که خون شهید چکار میکند که میتواند ورق را برگرداند.

رئیس گروه پژوهشی بسیج و فرهنگ دفاعی دانشگاه عالی دفاع ملی با اشاره به اینکه کشور در راه مقابله با جنگ نرم است به تفاوت جنگ نرم با جنگ سخت(نظامی)پرداخت و گفت:در جنگ نظامی و سخت یک خاکریز است و هرکس آن طرف خاکریز است،دشمن و هرکس این طرف است خودی می باشد و خیالمان راحت است که سر دوست و دشمن جداست اما در جنگ نرم شرایط خیلی پیچیده ای هست ممکن است به جای دشمن سینه دوست را هدف قرار بدیم.

وی افزود: هنر جنگ نرم این است که دشمنان آنقدر فضا را غبار آلود میکنند که انسان نمیتواند به راحتی حق را از باطل تشخیص دهد.

سردار پاسدارعلیرضا افشاربه ارائه توضیحاتی در خصوص نقش بسیج در جنگ نرم پرداخت و گفت:وظیفه نیروهای انقلابی و بسیج این است که با بصیرت افزایی به عنوان مهمترین حرکت در این جنگ وهمچنین از ابزارهای مختلف تبلیغ و توجیه به مردم کمک کنند تا حق را از باطل تشخیص دهند.

وی افزود:در جنگ نرم ،تحدید نرم،و در شرایط فتنه اشاره رهبری نجات بخش کشور است .که باید تمام جناح ها و جریانات حرف رهبری را محور خودشان قرار بدهند و انسجام ویکپارچگی و وحدت ملی را نیاز دارد و مختص یک جناح چپ و راست و یک حزب و یک گروه نیست و همه باید در یک سنگر قرار بگیریم.

در ادامه سرهنگ حسین باقری فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سیرجان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به برگزاری یادواره شهدا گفت: توطئه دشمن در کمین است که یاد و خاطره شهدا سرد و به فراموشی سپرده شود.دشمن قصد دارد که ملت از یاد ببرند که چگونه دانشجویان ما دشمن تا خود دندان مصلح را به خاری کشاندند.پس با برگزاری مداوم و مستمر یادواره شهدا توطئه دشمن راخنثی کنید.

باقری ضمن تبریک هفته بسیج گفت:هفته بسیج را پشت سر گذاشتیم و بر همه ما ثابت شد که تفکر بسیجی راز پیشرفت های روز افزون و راز شکست ناپذیری ملت ایران است.

وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی گفت:اگر بر کشوری ندای دلنشین بسیجی طنین انداز شد چشم طمع دشمنان و جهان خواران از آن دور خواهد شد وگرنه هرلحظه باید منتظر حادثه ماند.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سیرجان با گرامیداشت یاد ۱۰شهید حوادث اخیر کشور گفت:به صبر و شکیبایی خانواده های این عزیزان که با ایثارگری خود این ناامنی ۴۸ ساعته دشمن را خنثی کردند و امنیتی بی نظیر را تثبیت کردندسرتعظیم فرو می آوریم.

علی یعقوبی پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان در حاشیه این مراسم گفت:از سال ۱۳۵۷ تا کنون به مدت ۴۱ سال درگیر جبهه های مبارزه متفاوتی بوده ایم که یکی از این جبهه های مبارزاتی جبهه نظامی بود که ۸سال با کل دنیا جنگیدیم و دشمن را با از خودگذشتگی و جانبازی بسیجیان به عقب راندیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان با اشاره به جبهه مبارزاتی جدید گفت:جبهه نظامی تغییر کرده و اکنون ما در حال جنگ در جبهه های امنیتی ،سیاسی و فرهنگی هستیم که بحمدالله تا کنون توانسته ایم دشمن را درهر کدام از این جبهه ها شکست دهیم.

دکترعلی یعقوبی پوربا توجه به اهمیت نامگذاریسال های اخیرگفت:ما اکنون در جنگ اقتصادی هستیم .اهمیت آن به اندازه ای است که مقام معظم رهبری چندین سال متوالی در نامگذاری هر سال گوشه ای از این بحث اقتصادی را مطرح میکنندو نشان از این است که ما بایستی در این جبهه نیز ورود کنیم.

وی افزود:اگر در آن موقع جبهه نظامی بود امروز جبهه اقتصادی است و ما باید در جبهه اقتصادی مانند رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس وارد شویم وبا از خودگذشتگی و مبارزه دشمن را در این مقاصدی که طراحی کرده ناکام گذاریم.

یعقوبی پوربه نقش دانشگاهها در این زمینه تاکید کر و گفت:دانشگاه ها یکی از محور های اساسی برای ورود به جنگ اقتصادی می باشند.که باید با مطالعه مسائل و مشکلات اقتصادی کشور راه کار اساسی ارائه دهند و اقتصاد کشور را ازحالت شرطی بودن ،خارج و به یک اقتصاد بومی و پایدار تبدیل کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان با اشاره به برگزاری یادواره شهدا گفت:پیمانی که امروز با شهدا در این یادواره ها می بندیم این است که شما با خون خود نهال انقلاب را آبیاری کردید و ما امروز در جبهه اقتصادی در راستای اهداف شما و پیروی از خون شما در این جبهه میجنگیم و دست رد به سینه دشمن میزنیم.

علی سلیمی دریابیگی مسئول بسیج دانشجویی شهرستان سیرجان در آیین افتتاح دفتر بسیج دانشجویی که در پایان مراسم یادواره شهدا برگزار شد گفت:‌ تدفین دو شهید گمنام در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان حرکتی ارزشمند و انقلابی بود به‌طوری که این اقدام در سال‌های اخیر فضای معنوی و خوبی برای دانشجویان این مرکز علمی ایجاد کرده است.

علی سلیمی دریابیگی عنوان کرد:‌ در چهار سالی که از تدفین شهدای گمنام در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان می‌گذرد حقیقتاً فضای این مرکز آموزشی کاملاً متفاوت شده است و دانشجویان از برکت وجود شهدا به نحو مطلوبی بهره می‌برند.

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان سیرجان یاد شهدا را راهگشای مشکلات امروز جامعه دانست و تصریح کرد:‌ شهدا مظهر قدرت و توانمندی نظام جمهوری اسلامی هستند و برای نسل‌های جدید نیز به ویژه برای دانشجویان الگویی منحصر به فرد به شمار می‌آیند.

از ویژه برنامه های این مراسم می توان به:تقدیر از خانواده شهدا، اهدای گل به مزار شهدای گمنام، اجرای گروه موزیک هیئت محمدیه سیرجان با نواختن مارش عزا در محوطه دانشگاه و نماز جماعت به امامت امام جمعه شهرستان اشاره کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.