×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
کابوس حریق برای مراتع سیرجان/سهل‌انگاری عامل اصلی آتش‌سوزی

به گزارش “سیرجان خبر” هرساله شاهد وقوع آتش‌ سوزی در مراتع شهرستان سیرجان هستیم و بر اساس گزارش‌ های اعلام‌شده از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیرجان، دلیل اصلی این آتش‌ سوزی‌ها بی‌تفاوتی مردم و شهروندان در خصوص روشن کردن آتش و همچنین رها کردن انواع ظروف شیشه‌ای در مراتع و کوه‌هاست.

مهران میرشاهی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیرجان در گفت و گو با خبرنگار اظهار کرد: در سال جاری به‌دلیل بارش‌های مناسب میزان رشد مراتع در سیرجان بیش از سال‌های گذشته بوده و به همین دلیل مراتع این شهرستان مستعد وقوع آتش‌ سوزی است و هرگونه روشن کردن آتش در هر منطقه‌ای از شهرستان سبب خسارت‌های جدی به مراتع می‌شود.

وی با بیان اینکه عمده آتش سوزی در مراتع شهرستان سیرجان از اوایل خردادماه بوده است گفت: تاکنون ۱۲ فقره آتش‌ سوزی در عرصه‌های طبیعی شهرستان روی‌ داده که طی آن ۴۱ هکتار در آتش سوخته است.

میرشاهی در خصوص اقدامات فرهنگی برای مقابله با آتش‌سوزی مراتع شهرستان انجام شده است گفت: در جلسه ستاد مدیریت بحران که با حضور تمامی شهرداران برگزار شد در این جلسه مصوب گردید بیلبورد های در خروجی شهرها نصب شود تا گردشگران با دیدن این بنر های آموزشی حساسیت بیشتری برای حفظ منابع طبیعی و محیط‌زیست انجام دهند.

وی گفت: با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد علاقه‌مند به حوزه محیط‌ زیست، دهیاران و اعضای شورای اسلامی در روستاها دوره های آموزشی برای چوپانان برگزار کرده ایم تا با برگزاری این دوره های آموزشی آگاه سازی بیشتری صورت گیرد.

میرشاهی با اشاره به اینکه عمده آتش سوزی ها در روز های تعطیل اتفاق افتاده است گفت: از شهروندان در خواست داریم با توجه به افزایش پوشش گیاهی و شدت باد و افزایش بی سابقه گرما در طول حضور در عرصه‌های طبیعی تا حد امکان از روشن کردن آتش خودداری کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیرجان گفت: در صورت مشاهده آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی با شماره تلفن ۱۵۰۴ تماس حاصل شود و با رعایت نکات ایمنی خود در امر اطفا حریق مشارکت داشته باشند و تا رسیدن نیروهای اطفا حریق از گسترش آتش جلوگیری کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.