×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
کاشت گل محمدی در ۲ هزار هکتار مناطق شمالی سیرجان

به گزارش“سیرجان خبر” احمد مسعودی در جلسه بررسی فضاهای سبز مناطق صنعتی این شهرستان اظهار داشت: طرح کاشت گل محمدی در مناطق مستعد شمالی به وسعت ۲ هزار هکتار امسال اجرا می‌شود.

وی افزود: در مرحله اول ۷۰۰ هکتار به میزان ۸۴۰ هزار هکتار پاجوش گل یا قلمه گل محمدی از طریق نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی به مبلغ ۵ میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال تامین شده است.

مسعودی تصریح کرد: این قلمه‌ها از هفته آینده آماده توزیع در جهاد کشاورزی سیرجان است و کشاورزانی که زمین را در اختیار دارند، می‌توانند به هر مقدار از این قلمه را با نظر کارشناسان کشاورزی به صورت رایگان تهیه کنند تا به زودی شاهد توسعه گلزارهای گل محمدی در این شهرستان باشیم.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۴ هکتار گلزارهای گل محمدی به صورت پراکنده در شهرستان سیرجان وجود دارد که این طرح می‌تواند نقش اصلی را در توسعه کاشت این گل داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی سیرجان گفت: این طرح محدودیت تهیه قلمه گل محمدی را ندارد و تا سه سال آینده در دستور کار جهاد کشاورزی سیرجان با هماهنگی جهاد استان قرار گرفته است.

سرپرست شهرداری سیرجان نیز گفت: این طرح مورد موافقت صنایع فولاد سیرجان و اعتبار لازم قرار گرفته است و از نیمه دوم اسفند ماه سال جاری اجرایی می‌شود و محدودیت و موانعی در اجرای آن نیست.

محمود پورسینا خاطر نشان کرد: برنامه کمربندی سبز از شهر سیرجان تا مجتمع سنگ آهن گل گهر به طول ۶۰ کیلومتر در حاشیه این محور در اسفند ماه آغاز می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.