×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
کاشت ۱۰ هزار اصله انواع گل در گلخانه فرودگاه سیرجان

به گزارش“سیرجان خبر” محمد نخعی از کاشت و تهیه ۱۰ هزار اصله قلمه انواع گل مرغوب در گلخانه ۲۰۰متری فرودگاه سیرجان خبر داد  و اظهار کرد: امروز ۲۵۰۰ اصله از نهال‌های گل سیرجان وارد فرودگاه کرمان شد.

وی از ابلاغ اقتصاد مقاومتی به عنوان یک برنامه جدی، جامع و کامل برای تحقق پویایی و حذف تحریم یاد کرد و گفت: افکار خوب، برنامه ریزی منسجم، کارا و تاثیرگذار، پیش زمینه حصول به اقتصادی است که ثمره آن ایستادگی و توسعه پایدار است .

وی افزود: فرودگاه سیرجان قادر است گل و درخت مورد نیاز سایر فرودگاه‌های استان را نیز تامین کند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان از صرفه جویی اعتباری معادل ۱۰۰میلیون ریال توسط فرودگاه سیرجان خبر داد و گفت: سال‌های گذشته این فرودگاه برای تامین گل هزینه زیادی صرف می‌کرده، ولی امسال خود به یکی از مراکز پرورش و صدور انواع گل و  نیز درخت تاک تبدیل شده است.

نخعی گل‌های تولیدی فرودگاه سیرجان را چهار نوع عنوان و تصریح کرد: به سبب سرمای شدید امسال، با ابتکار رئیس این فرودگاه، از مخلوط کود و آب برای گرمازایی در محیط گلخانه استفاده شده و اعتبار خاصی برای تهیه سوخت قطعی و مایحتاج تهیه نهال  برای این منظور درخواست و هزینه نشده است.

وی با تاکید بر اینکه فضای تولید نهال تا ۱۰۰۰ متر قابل افزایش و بهره‌برداری است، خاطرنشان کرد: برای ادامه و توسعه کار پرورش گل و گیاه به نیروی انسانی نیاز است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان از ارسال گل به شهرداری سیرجان و زید آباد، دانشگاه آزاد اسلامی و منطقه ویژه اقتصادی سیرجان خبر داد و افزود: در راستای ایجاد نشاط و شادابی برای مسافران، مراجعان و کارکنان فرودگاهی ۷ گل تپه ۵۰ تا ۱۰۰متری ایجاد شده است.

نخعی خاطرنشان کرد: فرودگاه سیرجان در حال حاضر شاهد ۱۸ پرواز هفتگی به فرودگاه‌های مهرآباد و ایرانشهر است.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.