×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
کربلا و اربعین محل اتحادایرانی و عراقی  است/اربعین یک حماسه اسلامی جهانی است

به گزارش “سیرجان خبر” حجت الاسلام محمدی نماینده ولی فقیه در سپاه سیرجان در خصوص کلیپ‌های منتشر شده اخیر در فضای مجازی توسط دشمنان اسلام اظهار داشت: دشمنان اسلام به دنبال ایجاد تفرقه بین دو ملت ایران و عراق و نیز کم رنگ کردن همایش عظیم اربعین هستند.

وی درادامه گفت: حضرت امام (ره) عزاداری را یک مقوله سیاسی مفید به حال جامعه می‌داند که آثار سیاسی بسیار بالایی دارد اصلا کسی که سیاست را بفهمد عزاداری را ترویج می‌کند اگر کسانی که در روانشناسی و علوم تربیتی فعالیت دارند این انرژی مثبتی که در پیاده روی اربعین جمع می‌شود را بررسی کنند ارزش و اهمیت والای آن را خواهند دانست.

حجت الاسلام محمدی افزود: مهم جنبه سیاسی عزاداری حسین (ع) است که ائمه (ع) ما در صدر اسلام نقشه اش را کشیدند که تا آخر باشد و آن این که اجتماع تحت یک بیرق، اجتماع تحت یک ایده باشد و هیچ چیز نمی‌تواند به اندازه اربعین چنین اجتماع وحدت آفرینی را ایجاد کند.

وی گفت: متأسفانه هر وقت که مسلمانان اراده بر اتحاد و همبستگی و برادری می‌کنند شیاطین فعال شده و برای ایجاد تفرقه بین مسلمین گوی سبقت را از یکدیگر می‌ربایند و دست به هر مطلب سخیفی می‌زنند و زهی خیال باطل که بتوانند شکافی بین مسلمین ایجاد کنند چرا که زمانه زمانه‌ای دیگر شده و بصیرت دینی و سیاسی در آحاد مسلمین خصوصا عاشقان ابی عبد الله (ع) موج می‌زند.

نماینده ولی فقیه در سپاه سیرجان در ادامه افزود: این شایعات امروز و دیروز و هر روز که علیه اتحاد و برادری در فضای مجازی و بین جامعه منتشر می‌شود از توطئه استکبار و صهیونیست هاست که آمده اند نقاط ضعف امت اسلامی را پیدا کنند و آن نقاط ضعف را تقویت کنند. آن‌ها فضا را این طور جلوه داده اند که بی حرمتی و کینه بین برادران ایجاد کنند. در چنین شرائطی برادران و خواهران ایرانی و عراقی حتما به عزای اباعبد الله (ع) و شعار‌های امام حسین (ع) و سخنرانی‌های ایشان دقیق نگاه خواهند کرد و اتحاد و همبستگی خویش را بیش از پیش به جهانیان نشان خواهند داد.

محمدی گفت: امام حسین (ع) سرور و سالار آزادگی و انسانیت و شرف، جهانی است و پیغام ایشان نیز جهانی است و مرز جغرافیا و زبان و نژاد نمی‌شناسد. این روح الهی و مظهر خدایی قطب و کانون جذب قلوب و اتحاد بین مسلمین است در هر قوم و زبانی که باشند و فرقی نمی‌کند ایرانی باشد یا عراقی عجم باشد یا عرب. هر کس که انسان است و به دنبال آزادگی و عزت می‌گردد راهی جز تمسک به حسین ابن علی علیه السلام ندارد. حتی اگر مسلمان هم نباشد برای رسیدن به کمال انسانیت مدیون اباعبد الله علیه السلام است.

وی افزود: چگونه می‌شود برادران و خواهران مسلمان و شیعه را از یک دیگر جدا کرد و حال آن که مولایشان امام حسین(ع) مؤلفه القلوب است و اقیانوس عشق و محبت و مهربانی است! آیا کسانی که چنین مطالب بیهوده و سخیفی را در فضای مجازی و احیانا بر زبان‌ها جاری می‌کنند مهمان نوازی مردم غیور و متدین عراقی را ندیدند؟ اصلا این همایش بزرگ اربعین تبلوری از صفا و صمیمیت و عشق خواهران و برادران ایرانی و عراقی است و می‌توان گفت این دلبستگی و اتحاد بین دو ملت تجدید دوستی و صمیمیت در ایام اربعین در هیچ کجای عالم قابل تکرار نیست و واقعا بی نظیر است.

حجت الاسلام محمدی افزود: خواهران و برادران ایرانی و عراقی عزاداری برای اباعبدالله (ع) را یک رسم شیعی تلقی نمی‌کنند. ما شیعیان حسین (ع) را فقط برای خودمان نمی‌دانیم. امام حسین خودش را فدای اسلام کرد تا اصل اسلام باقی بماند و اصل اسلام هم یعنی اتحاد و صمیمیت و آزادگی و شرف. اصل اسلام یعنی هم نوع خود را دوست داشتن و به یکدیگر مهر و محبت داشتند.

وی افزود: نه ما شیعیان حق داریم حسین (ع) را تنها از خودمان بدانیم و بس و نه برادران اهل سنت باید حسین را فراموش کنند و او را از خود ندانند. البته این به رفتار ما هم بستگی دارد. ما شیعیان به همراه برادران اهل سنت از دو ملت شریف ایران و عراق در عمل ثابت خواهیم کرد که مولایمان سالار شهیدان روح عزت و شرف و انسانیت را در بین عاشقانش دمیده و برادری خود را به عرصه جهانی عرضه خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه سیرجان گفت: کربلا و اربعین محل اتحاد شیعه و سنی، ایرانی و عراقی است در یک فضای توأم با اخوت اسلامی باید برای امام حسین (ع) عزاداری کرد. این طور نیست که فقط مردم عراق به حسین (ع) افتخار کنند بلکه مردم ایران هم مثل مردم سراسر دنیا به حسین (ع) عشق می‌ورزند و کسی نمی‌تواند جلوی این محبت الهی را بگیرد.

وی درادامه افزود: اربعین یک حماسه اسلامی جهانی است با هر رنگ و نژاد و زبان و دین و مذهبی که باشند و فقط متعلق به عراق و ایران نیست. همین امروز هم اگر این حماسه را با همه خوبان و منصفان عالم و از جمله برادران عراقی و حتی برادران اهل سنت در میان بگذارید آن را می‌پذیرند و خواهران و برادران مسلمان ایرانی و عراقی و نژاد‌های مختلف همه به این مطلب اعتقاد دارند.

محمدی در پایان گفت: وظیفه همه عاشقان حسین بن علی (ع) از جمله برادران ایرانی و عراقی وظیفه خود می‌دانند که پیغام حسین (ع) یعنی انسانیت و شرف و آزادگی و مبارزه با پلیدی و تفرقه و استکبار را به گوش همه جهانیان برسانند و بگویند این پیاده روی اربعین و زیارت کربلای معلا صرفاً مراسم ما شیعیان و عراقی‌ها یا ایرانی‌ها نیست. این متعلق به هر کسی است که می‌خواهد لذت انسانیت و شرف را تجربه کند و به سعادت دنیا و آخرت برسد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.