×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
کرونا را جدی بگیرید

رئیس گروه مبارزه با بیماری ها دانشکده علوم پزشکی سیرجان در گفت و گو با خبرنگار “سیرجان خبر” گفت: سوش جدید گونه ویروس هندی دلتا و دلتا پلاس در حال انتشار است و سرعت انتشار این ویروس بسیار بالاست و بسیار سریع فرد را بدحال می‌کند.

وی درخصوص علائم این سوش ها از بیماری ها اذعان کرد: علائم بی‌حالی وگاهی تب واسهال ازعلایم اصلی گونه ویروس هندی دلتا و دلتا پلاس است.

اکبر اسدی بیان کرد: در یک هفته گذشته تا این لحظه۴۰۰مورد مثبت سرپایی کرونا و تعداد۹۰مورد بستری مثبت بیمارستانی
در بیمارستان های شهرستان سیرجان بستری شده اند و۱۱مورد فوتی داشته ایم.

رئیس گروه مبارزه با بیماری ها دانشکده علوم پزشکی سیرجان اذعان کرد: باید این افزایش موارد ابتلا و بستری را جدی بگیریم و محدودیت ها را اجرایی کنیم و دوباره به مردم یادآوری کنیم که نکات بهداشتی را رعایت کنند، متاسفانه شاهد آن هستیم که جمعیت بسیاری ماسک نمی زنند، به سفر می روند و در تجمعات شرکت می کنند و مهمانی وعروسی برگزار می‌کنند.

اسدی گفت: این روزهادر سیرجان روزانه۱۰۰مورد مبتلا به کرونا بصورت سرپایی داریم که به مراکز نمونه گیری مراجعه کرده ونمونه می‌دهند که از این افراد روزانه بین ۲۰تا۳۰نفر مثبت بستری دربیمارستانها داریم و روزانه بطور متوسط ۲مورد فوتی کرونا داریم واگر رعایت نکنیم قطعا تا دوهفته آینده افزایش موارد خواهیم داشت.

اسدی بیان کرد: اجرایی گام پنجم مدیریت ومقابله با اپیدمی کرونا طرح شهیدسلیمانی درسطح شهرستان درحال اجرا است که خوشبختانه دراین طرح با مشارکت بسیج سپاه وداوطلبین مردمی طرح شناسایی وبیماریابی فعال بصورت محل محور درحال اجراست.

وی گفت: تاکنون از ابتدایی طرح شهید سلیمانی۵۵هزار نفر رهگیری و۲۵۵۰۰. نفرتست تشخیص سریع کرونا انجام شده است و تعداد افراد ویزیت شده درمنزل۸ هزار نفر بوده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.