×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
کرونا و لزوم مراقبت‌ در دوران بارداری/زنان باردار نیازمند مراقبتهای پیشگیرانه مضاعف

به گزارش “سیرجان خبر” شیما وزیری متخصص زنان و زایمان گفت: گرچه افزایش احتمال بروز کرونا در خانم های باردار نسبت به سایر افراد ثابت نشده ولی از سوی دیگر به علت نقض ایمنی و ضعفی که در بارداری رخ می دهد احتمال شدید بودن بیماری وجود دارد به خصوص در ماه های آخر بارداری که به علت بزرگی رحم، حجم تنفسی ریه کاهش می یابد احتمال بروز علائم تنفسی شدید تر به دنبال درگیری ریه با این ویروس بیشتر می شود.

وی گفت: بنابراین اینکه از بیماری بترسیم و استرس داشته باشیم، نه تنها دردی دوا نمی‌کند، بلکه به مشکلات اضافه می‌کند در نتیجه باید خانم‌های باردار همان دستورالعمل بهداشتی توصیه شده را رعایت کنند و در این صورت می‌توانند مطمئن باشند که مشکل جدی نخواهند داشت. همچنین ترس از بیماری نباید مانع انجام آزمایشات و سونوگرافی های ضروری ازجمله سونو ان تی آزمایشات اولیه و سونو آنومالی شود.

وزیری اظهار کرد: از سوی دیگر بهبود وضعیت تغذیه استفاده از مقادیر کافی ویتامین C و ویتامین D و سبزیجات و میوه های تازه در افزایش ایمنی بدن و کاهش احتمال ابتلا به بیماری موثر هستند.

شیما وزیری تاکید کرد: هنوز شواهد قطعی از ابتلای داخل رحمی جنین به این ویروس از مادر مبتلا دیده نشده .در صورت مبتلا شدن به این بیماری قرنطینه خانگی دو هفته ای را رعایت کنید مصرف مایعات و ویتامین C را افزایش دهید و در صورت تشدید علائم به پزشک و یا مراکز درمانی مراجعه کنید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.