×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
کشتار ایزدی ها توسط داعش+عکس

به گزارش“سیرجان خبر” داعش تصاویر کشتار شهروندان ایزدی و تعدادی از نیروهای پیشمرگه را در شهر شنگال و روستاهای اطراف این شهر منتشر کرد.

همزمان با انتشار این تصاویر این گروه بیانیه ای را در صفحه تویتر خود منتشر کرده و ادعا کرده که در حملاتشان در استان نینوا موفق شده اند شهرهای “زومار، شنگال، کسک و وانه” و تعداد بسیاری از روستاهای این منطقه را به کنترل خود در آورند.

در برخی از تصاویرهای منتشر شده گروهی از شهروندان دیده می شوند که به صورت دسته جمعی از سوی داعش اعدام شده اند. این گروه در بیانیه خود آنها را مرتد معرفی کرده است.

همچنین در برخی از تصاویر نیز اعضای داعش در حال بر افراشتن پرچم خود بر فراز ادارات و مقر احزاب دیده می شوند.

انتشار تصاویر کشتار شهروندان ایزدی و نیروهای پیشمرگه در حالی است که همچنان از سرنوشت بیش از ۲۰۰ خانواده ایزدی که توسط این گروه به اسارت گرفته شده اند خبری در دست نیست.

برخی گزارش های تایید نشده حاکی است که داعش آنها را به صورت گروهی به قتل رسانده است.

گروه داعش در بدو ورود به مناطق ایزدی نشین شهروندان ایزدی را تهدید کرده بود که در صورتی که به دین اسلام نگروند آنها را خواهند کشت.

از سوی دیگر و بر اساس آخرین خبرهای منتشر شده، نیروهای پیشمرگه و واحدهای مدافع خلق حملات داعش را در نزدیکی ربیعه سد کرده اند و آنها را به عقب رانده اند.

همچنین گزارش شده است که گروه داعش به یک شهرک دیگر ایزدی نشین به نام بعشیقه هجوم برده و تا لحظه مخابره این خبر درگیری های شدیدی در اطراف آن به وقوع پیوسته است.

سایت خندان نیز از درگیری های شدیدی در اطراف قرقوش ( حمدانیه) خبر داده است.

همچنین در درگیری های صبح امروز در نزدیکی مزار شیخ شرف الدین در کوه های شنگال ۴ عضو داعش از سوی شهروندان ایزدی به اسارت گرفته شده و شش عضو دیگر این گروه نیز کشته شده اند.

در تحولی دیگر روز گذشته مراد کارایلان فرمانده نیروهای دفاع از خلق HPG در گفتگو با تلویزیون حزب مطبوعش اعلام کرد که برای دفاع از شنگال نیرو به این منطقه اعزام خواهند کرد.

رسانه های نزدیک به این حزب امروز گزارش کرده اند که گریلاهای پ.ک.ک به نیروهای پیشمرگه و ی.پ.گ در جبهه های جنگ ملحق شده اند.

شایان ذکر ست که صبح روز گذشته داعش شهر شنگال را به کنترل خود در آورد و در پی آن ده ها هزار شهروند کُرد ایزدی از ترس این گروه از این شهر گریختند.

گزارش شده است که داعش در بدو ورود به این شهر ده ها شهروند ایزدی را به دلیل باورشان به قتل رسانده است.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.