×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
کشورهای متجاوز به سوریه باید به‌ عنوان جنایتکار جنگی معرفی شوند/ برای اینکه حمایت آمریکا از داعش افشا نشود دست به یک حمله کور زدند

به گزارش “سیرجان خبر” شهباز حسن‌پور امروز با اشاره به تجاوز اخیر به کشور سوریه اظهار داشت: به‌دنبال پیروزی‌های اخیر جبهه دولتی سوریه در مقابله با مزدوران داعش که منجر به آن شد تعدادی از مزدوران کشورهای متخاصم از جمله انگلیس به اسارت نیروهای سوری در آمدند یا کشته شدند برای اینکه حمایت آمریکا از داعش افشا نشود دست به یک حمله کور زدند.

وی افزود: تاریخ ثابت کرده که چنین حملاتی پیروزی به‌همراه ندارد اینکه شب هنگام آسایش و آرامش بیماران، کودکان و مردم بی‌دفاع و بی‌گناه یک کشور را به هم بریزند این نشانه ضعف و نه نشانه قوت کشورهای متجاوز است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این حمله بدون کسب اجازه از سازمان ملل با زیر پا گذاشتن قوانین و مقررات بین‌المللی صورت گرفت و یکبار دیگر ددمنشی و خوی استکباری آمریکا، انگلیس و فرانسه را به نمایش گذاشت و نشان داد این کشورها پایبند هیچ قانون و قاعده‌ای نیستند.

حسن‌پور عنوان داشت: دنیا با قانون جنگل که اداره نمی‌شود و با اجماع همه کشورها یک منشوری تحت عنوان سازمان ملل نوشته شده و این در حالی است که بازرسان سازمان ملل و بازرسانی از کشورهای اروپایی روز گذشته وارد سوریه شدند و نماینده سوریه قاطعانه اعلام کرد که ما آمادگی داریم که هر نقطه و مکانی را که بازرسان بخواهند، می‌توانند مورد بازرسی قرار دهند از این موضع سوریه مشخص می‌شود که سوری‌ها حرف حق می‌زنند و حق هستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: آمریکا پس از آنکه رجزخوانی کرد دست به چنین حمله‌ای زد ما از سازمان ملل خواهانیم که به‌صورت فوری تشکیل جلسه دهند و چنین حملاتی از سوی هر کشوری باشد محکوم کرده و به‌عنوان جنایتکاران جنگی این سه کشور باید خسارات وارده بر مردم مظلوم سوریه را بپردازند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یقین داریم که حتی مردم آمریکا رضایت به چنین رذالت‌هایی را از جانب دولت خود نمی‌دهند، عنوان داشت: نباید شب هنگام آرامش و آسایش مردم یک کشور و دولت قانونی بدون هیچ‌گونه درخواستی به‌هم ریخته شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا موضوع حمله به سوریه در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: قطعاً مجلس شورای اسلامی این موارد را رصد می‌کند و مجلس طی موضع‌گیری از سازمان ملل و سازمان‌های جهانی خواهد خواست حملات را محکوم و دخالت سازمان ملل را در این موضوع خواستار خواهیم بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.