×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
کنگره بانوی بزرگ قرآنی در سیرجان برگزار می شود

به گزارش“سیرجان خبر” منصور مکی‌آبادی در نشست مشاور وزیر کشور با مدیران ارشد استان کرمان اظهار داشت: یکی از مشکلات زنان در واقع ایجاد شغل برای آنهاست.

وی ادامه داد: اقدامات خوبی برای اشتغال بانوان سیرجانی انجام شده‌است و ۵ هزار و ۲۰۰ نفر از بانوان بخش صنایع دستی بیمه هستند.

فرماندار سیرجان اضافه کرد: یک هزار و ۸۰۰ زن سرپرست خانوار در سیرجان داشتیم و در دولت یازدهم یک سوم این زنان برابر با ۶۰۰ نفر زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی خارج و توانمند شده‌اند و این امر ناشی از تاکیدات استاندار کرمان در زمینه توانمندسازی مردم است.

مکی‌آبادی عنوان کرد: یکی از مشکلات امروز در حوزه بانوان عدم مهارت‌های لازم برای فعالیت‌های اجتماعی و غنی‌سازی اوقات فراغت است و در این راستا ۳۰ سازمان مردم‌نهاد در حوزه بانوان در سیرجان فعال شده‌است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی برای توانمندسازی بانوان صورت‌ ‌گرفته‌است از تشکیل گروه همیاران خیاطی در سیرجان خبر داد و افزود: آموزش مهارت‌های زندگی، ارائه آموزش‌هایی با موضوع پیشگیری از معلولیت‌ها و برگزاری اردوهای زیارتی ازجمله این اقدامات است.

این مسئول با اشاره به کمبود فضاهای ورزشی و فرهنگی ویژه بانوان در سیرجان خاطرنشان کرد: دومین پارک بانوان سیرجان در دولت یازدهم به بهره‌برداری رسید و حیاط مدارس نیز به عنوان فضای ورزشی در اختیار بانوان قرار می‌گیرد.

مکی‌آبادی اضافه کرد: در راستای افزایش آگاهی بانوان و شناسایی آسیب‌های موجود تاکنون ۲۹ همایش و کارگاه با موضوع طلاق و معضلات فضاهای سایبری در سیرجان برگزار شده‌است که کاهش رشد نسبی طلاق را به دنبال داشته‌است.

وی عنوان کرد: تشویق بانوان برای برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها را دنبال کرده‌ایم و برای اعتلای توانمندی‌های این قشر نیز ۴۰ نمایشگاه و جشنواره برگزار شده‌است.

فرماندار سیرجان در پایان یادآور شد: در سال آینده کنگره بانوی جهان اسلام طاهره صفارزاده با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان کرمان در سیرجان برگزار می‌شود.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.