×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
گام بلند گل‌گهر در تکمیل زنجیره بزرگ فولاد در منطقه

به گزارش “سیرجان خبر” آیین افتتاح بزرگترین واحد پیش‌فرآوری و خردایش سنگ‌آهن در خاورمیانه به ظرفیت ۱۵ میلیون تن در سال که با سرمایه‌گذاری حدود یازده هزار میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۲۱۰ نفر گام بلند فرزندان این دیار است صبح امروز ۱۲ فروردین‌ماه همزمان با روز جمهوری‌اسلامی توسط دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهور به‌صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد.

روحانی بعد از استماع گزارشی از طرح خردایش در گل گهر سیرجان اظهار کرد: خوشحالیم که این پروژه بسیار مهم و سرنوشت ساز برای شرق کشور افتتاح شد. من اسم این خط را خط امید گذاشتم؛ چون مایه امید برای آبادانی شرق کشور خواهد شد.

ایمان عتیقی مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی گل گهر سیرجان در این مراسم گفت: شرکت صنعتی و معدنی گل گهر رتبه اول تولید کنسانتره و گندله کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه با وجود تحریم ها، شرکت صنعتی و معدنی گل گهر سیرجان پیشرفت های زیادی داشته، ادامه داد: این شرکت در سال گذشته ۴۲ درصد کنسانتره و  ۲۷ درصد گندله کشور را تولید کرده است.

مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی گل گهر سیرجان با تبیین فواید و دستاوردهای انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی کشور اظهار کرد: با توجه به شعار سال عملیات اجرای دو نیروگاه سیکل ترکیبی از ابتدای امسال آغاز خواهد شد، همچنین سند چشم انداز ۱۰ ساله منطقه گل گهر تا دو ماه آینده تدوین می شود.

وی از مشخصات پروژه بزرگترین مدار خردایش سنگ شکنی خاورمیانه سخن به میان آورد و گفت: این واحد با هدف تامین خوراک مورد نیاز واحدهای فعلی و آتی تولید کنسانتره اجرا شده که ظرفیت تولید سالانه آن ۱۵ میلیون تن است.

عتیقی اذعان کرد: بزرگترین مدار خردایش سنگ شکنی خاورمیانه با هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری زمینه اشتغال ۲۱۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم را فراهم کرده است.

مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی گل گهر سیرجان میزان بومی سازی این پروژه را ۵۵ درصد اعلام کرد و افزود: اجرای پروژه بزرگترین مدار خردایش سنگ شکنی خاورمیانه با استفاده از توان فنی و مهندسی پیمانکاران داخلی صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: این پروژه برای رسیدن به تولید ۴۲۰۰ تن در ساعت بوده که خردایش سنگ معدن از ابعاد ۲۰۰۰ میلیمتر به کمتر از ۵۰ میلیمتر اجرا شده است.

عتیقی، تامین خوراک ورودی با عیار مناسب یکنواخت به خطوط کنسانتره ۵، ۶ و ۷ گل گهر و بهبود کیفیت کنسانتره تولیدی در خطوط مذکور، کاهش مصرف انرژی، افزایش کارایی و کاهش هزینه های بهره برداری و حذف هزینه های سنگین حمل خوراک ورودی به خطوط تولید کنسانتره را از مهمترین دستاوردهای پروژه برشمرد.

مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی گل گهر سیرجان از رییس جمهور درخواست رفع مشکل واگذاری پهنه معدنی سنگ در راستای پشتیبانی از تولید این شرکت را بیان کرد که رییس جمهور دستور حل و فصل این مشکل را صادر نمود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.