×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
گلایه سرمربی تیم بسکتبال سیرجان از طولانی‌شدن لیگ/با هدف صعود پیش می‌رویم

به گزارش “سیرجان خبر”علی شمس‌الدین سرمربی تیم بسکتبال نظم آوران سیرجان اظهار کرد: تیم نظم‌آوران از شهریورماه کارش را آغاز و تمرینات خود را با برنامه شروع کرده و از آغاز تمرینات با برنامه و برای رسیدن به هدفی مشخص کارمان را شروع کردیم و تا به اینجای لیگ به همت بازیکنانم و حمایت باشگاه، خوب نتیجه گرفتیم و الان در حال آماده‌سازی تیم برای ادامه بازی‌ها هستیم.

سرمربی بلند قامتان سیرجانی از فرسایشی شدن لیگ گله‌مند بود وگفت: این لیگ به قدری فرسایشی شده که هرکس که اهل ورزش هست می‌داند که یک تیم را نمی‌توان طولانی مدت نگهداری کرد؛ چه از لحاظ جسمانی و چه از نظر شرایط روحی و انسجام تیمی حفظ یک تیم در این شرایط مشکل است و هر چقدر این لیگ فرسایشی‌تر شود کیفیت تیم‌ها پایین می‌آید و در کل کیفیت مسابقات کم می‌شود که فدراسیون باید در این زمینه فکری کند و یک راهکار برای آن پیدا کنند.

وی در ادامه گفت: ما از شهریور ماه تمریناتمان را شروع کردیم ولی مسابقات به‌دلیل موج دوم کرونا به تعویق افتاد و هنوز ما در شرایط مسابقه و تمرین هستیم، اما در لیگ برتر اگر مسابقات یک هفته تعطیل شوند تیم‌ها معترض می‌شوند که انسجام تیمی ما به هم ریخته و برنامه‌های آنها تغییر می‌کند، اما در اینجا (لیگ یک) برنامه‌ریزی یک تیم برای فدراسیون هیچ اهمیتی ندارد.

شمس‌الدین در ادامه در خصوص مشکلات برگزاری مسابقات گفت: تیم ما با برنامه‌ریزی که انجام دادیم برای مسابقات آماده است ولی هنوز با گذشت ۷ ماه در حال تمرین و مسابقه هستیم این مسأله، آسیب‌دیدگی تیم را بالا می‌برد تمرینات فرسایشی می‌شود و دوری از خانواده برای بازیکنان مشکل‌ساز است، بنابراین باید از لحاظ جسمی وروحی تیم‌مان را حفظ کنیم اما خوشبختانه با همه این مشکلات بازیکنان ما تا الان کارشان را انجام دادند و به مرز آمادگی رسیدند و آماده شروع دوباره بازی‌های مرحله بعد هستند.

سرمربی تیم نظم‌آوران درباره لغو بازی‌ها نیز گفت: قرار بود با توجه به نامه رسمی فدراسیون از هفتم فروردین بازی‌های این مرحله در بوشهر برگزار شود که لغو شده و هنوز هم نمی‌دانیم که مسابقات کی برگزار می‌شود و دقیقا برای ما و باشگاه مشخص نیست و در یک سردرگمی به‌سر می‌بریم و فقط تمرین می‌کنیم که بچه‌ها را در یک آمادگی نسبی نگه داریم.

شمس‌الدین در مورد این سؤال که آیا در این مرحله نیز تمام حریفان را شکست خواهید داد، اظهار کرد: تیم‌هایی که در این مرحله هستند به‌نوعی غربال شده‌اند و بهترین تیم‌های گروه جنوب هستند و از بازیکن‌های غیربومی و سوپرلیگی بهره می‌برند مثل تیم اصفهان و جهرم و نظم‌آوران، همه تقویت کرده‌ایم و من فکر می‌کنم لیگ امسال خیلی باکیفیت‌تر از سال گذشتهاست. اگر چه از نظر کمی هم بیشتر بوده‌اند ولی تیم‌هایی که بالا آمدند کیفیت‌شان خیلی بهتر از تیم‌های سال گذشته است.

وی خاطرنشان کرد: ما تمام تلاشمان را انجام داده‌ایم و برای این مرحله از مسابقات نیز حداکثر تلاشمان را برای رسدن به هدفمان که صعود به لیگ برتر است، می‌کنیم و امیدوارم تلاشی را که در مجموع این مدت انجام شده به ثمر بنشیند.

یکی از بازیکنان موثر و جوان تیم بسکتبال نظم‌آوران سیرجان بی‌شک نوید فراهانی است، او ضمن تبریک سال نو گفت: تیم‌مان در شرایط خوبی قرار دارد ما با برنامه جلو آمدیم و پله‌پله و طبق گفته‌های کادر فنی و آنالیز کادرمان جلو رفتیم و در شرایط خیلی خوبی قرار داریم. باشگاه هم کم نگذاشته و امیدواریم حالا که به این مرحله رسیدیم بتوانیم به آنچه که همه برای رسیدن به آن هم‌قسم شدیم که همان قهرمانی و صعود به لیگ برتر است، برسیم.

وی در مورد لیگ امسال هم ابراز کرد: ما در تعطیلات عید نوروز حتی روز عید هم تمرین می‌کردیم و هیچکدام از بچه‌های شهرستانی خانه نرفتیم به این دلیل که در تاریخ ۷ فروردین قرار بود بازی‌ها از سر گرفته شود ولی لغو شد و این خستگی ما را زیاد می‌کند و فاصله زیاد بین مسابقات، تیم‌ها را از شرایط مسابقه دور می‌کند. فدراسیون با کمی تدبیر می‌توانست این مشکل را برطرف کند اما امیدواریم که پیروزی‌هایمان در مراحل بعد ادامه داشته باشد و بتوانیم یک قهرمانی دیگر به قهرمانی‌های سیرجان اضافه کنیم.

مجتبی رجایی نیز اظهار داشت: لیگ امسال سطح بالایی داشت، خصوصا در گروه جنوب که تیم‌هایی که غربال شدند و به مرحله بعد رسیدند بسیار با کیفیت بودند، اما لیگ بسیار طولانی شد و با گذشت ۷ ماه هنوز بازی‌ها به پایان نرسیده و این موضوع خستگی تیم‌ها را زیاد کرده و برنامه‌ریزی‌ها را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد اما خوشحالیم که بردهای خوبی به‌دست آوردیم که امید واریم که در مراحل بعد هم ادامه داشته باشد.

وی در مورد بازی‌ها

ی پیش رو هم گفت: تیم ما یک تیم باتجربه دارد و وجود کادر فنی با دانش، هر بازی آنالیز خودمان را داریم و بازی به بازی پیش می‌رویم و به روند بردهایمان ادامه می‌دهیم.

رضا زارعی نیز در رابطه با طولانی‌شدن مسابقات بیان کرد: مسابقات خیلی طول کشیده است. ما در ایام نوروز و تعطیلات تمرین می‌کردیم حتی روز عید را هم مشغول تمرین بودیم مسابقات طول کشیده است، بازی‌های سختی پیش رو داریم اما توانسته‌ایم خودمان را آماده‌تر کنیم و با تلاش و زحمات بازیکنان و کادر فنی هماهنگ شده‌ایم و برای مسابقات مرحله بعد آماده هستیم و همه امیدواریم که نتایج خوبی کسب کنیم.

وی همچنین در رابطه با صعود تیم به لیگ برتر گفت: ما تلاشمان را انجام می‌دهیم و مجموعه تیم هدف‌مان از ابتدا قهرمانی بوده است و قطعا به این مهم دست پیدا خواهیم کرد.

غلام کاظمی مدیر فنی تیم بسکتبال نظم‌آوران سیرجان بر لزوم حمایت همه‌جانبه از تیم بسکتبال تاکید کرد و گفت: کادر فنی و بازیکنان با بازی‌های خوب و زیبای خود تا به اینجا خوش درخشیدند. ما در ابتدای فصل این تیم را با حداقل بودجه که اختصاص دادند تشکیل دادیم و خیلی سختی کشیدیم تا به این مرحله رسیدیم. تیم‌های دیگر لیگ نیز سرمایه‌گذاری خوبی را انجام دادند و نتیجه لازم را می‌گیرند.

مدیر فنی تیم نظم‌آوران ادامه داد: من مطمئن هستم که این تیم به لیگ برتر صعود خواهد کرد و قهرمانی دیگری در کارنامه ورزش سیرجان اضافه می‌شود، اما توقع مردم سیرجان این است با توجه به اینکه سیرجان هم‌اکنون در ورزش کشور یک قطب جدید محسوب می‌شود و سطح انتظار مردم هم بیشتر شده، توقع دارند که در همه رشته‌ها تیم لیگ برتری داشته باشند.

وی در پایان از مسؤولان شهرستان خواست که پس از صعود تیم به لیگ برتر حمایت بیشتری از ما داشته باشند و بودجه‌ی بیشتری را برای تیم اختصاص دهند زیرا در لیگ برتر نیاز به تقویت تیم از همه نظر داریم تا حضوری قدرتمند در لیگ برتر داشته باشیم.

حمید ستوده‌نیا سرپرست تیم بسکتبال نظم‌آوران سیرجان در مورد این فصل مسابقات اظها کرد: واقعا حفظ یک تیم در این شرایط بیماری کرونا و این لیگ طولانی خیلی سخت است، اما آنچه که مهم است حفظ سلامت بازیکنان است که ما به این مورد دست یافتیم اما الان با توجه به شرایط موجود که در خیز چهارم کرونا قرار داریم، طولانی‌شدن مسابقات شرایط سخت‌تری را ایجاد کرده است که به لطف خدا و رعایت همه‌جانبه بازیکنان، همه صحیح و سالم و بدون اینکه هیچکدام از بچه‌ها بیمار شوند، مسابقات را انجام دادیم و امیدوارم از این خیز هم به سلامت عبور کنیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.