×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
یک طلا و ۲ نقره در دسته فوق سنگین به مولایی رسید

vazne bardariبه گزارش“سیرجان خبر” روز پایانی رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمان ۲۰۱۳ جهان که به میزبانی لهستان در حال برگزاری است، با برگزاری آخرین دسته رقابت‌ها یعنی دسته فوق سنگین پیگیری شد.

در این دسته بهادر مولایی از ایران به رقابت ۱۰ وزنه‌بردار دیگر رفت تا با توجه به وضعیت رکوردی وی در جدول وزنه‌برداران فوق سنگین، امیدهای تیم اعزامی به این رقابت‌ها برای کسب مدال همچنان زنده باشد.

پرچم فوق سنگین در سال‌های اخیر همواره توسط حسین رضازاده و سپس بهداد سلیمی بالا بود و مولایی نیز برای تداوم اهتزاز پرچم کشورمان در این دسته و با تفکر قهرمانی و البته شکستن رکورد جهان البته در دوضرب و مجموع (پیش از این مولایی بارها به رکورد دوضرب جهان در تمرینات حمله کرده بود) به مصاف حریفانش رفت.

مولایی برای آغاز حرکات یکضرب در حالی به روی تخته رفت که کار ۶ نفر دیگر به پایان رسیده بود. مولایی برای حرکت اول خود وزنه ۱۹۵ کیلویی را انتخاب کرده بود که به راحتی در مهار آن موفق بود.

بهادر در حرکت دوم خود در مقابله با وزنه ۲۰۰ کیلویی باز هم عملکرد درخشانی داشت تا به این ترتیب با توجه به وضعیت جدول، مدال یکضرب خود را قطعی کند. بهادر در حرکت سوم خود و در مهار وزنه ۲۰۳ کیلویی نیز موفق بود تا مدال نقره‌اش را هم قطعی کند.

در این دسته روسلان آلبگوف، نفر سوم المپیک ۲۰۱۲ لندن در پایان رقابت‌های یکضرب با ثبت رکورد ۲۰۹ کیلوگرم به مدال طلا رسید، مولایی دوم شد و دیگر وزنه‌بردار روس به برنز رسید.

از نکات قابل توجه حرکات یکضرب اوت کردن آرتم اوداچین وزنه‌بردار مطرح اوکراینی بود و وی پس از ناکامی در وزنه ۱۹۵ کیلویی از دور رقابت‌های یکضرب کنار رفت.

با آغاز رقابت‌های دوضرب که برای معرفی جدیدترین مرد قدرتمند جهان از حساسیت بالایی برخوردار بود باز هم بهادر مولایی، وزنه‌بردار شایسته کشورمان در حالی برای اولین‌بار روی تخته آمد که این بار ۸ نفر دیگر به کار خود پایان داده بودند.

بهادر حرکات دوضرب را با بالای سر بردن وزنه ۲۴۱ کیلویی آغاز کرد تا به این ترتیب مدال نقره دوضرب و مجموع مولایی در این رقابت‌ها قطعی شود. مولایی در مرتبه دوم وزنه بسیار سنگین ۲۵۵ کیلویی را بالای سر برد. در مرتبه سوم هم مولایی وزنه ۲۶۱ کیلویی را بالای سر نبرد و با مجموع ۴۵۸ به کار خود پایان داد.

در حرکات دوضرب مولایی به خاطر وزن بدن کمتر نسبت به آلبگوف قهرمان جهان شد و وزنه‌برداران روس و اوکراین دوم و سوم شدند.

به این ترتیب در مجموع نیز آلبگوف قهرمان جهان شد و مولایی و لاوچف از روسیه دوم و سوم شدند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.