×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024
یک مجتمع قضائی جدید در سیرجان راه اندازی خواهد خواهد شد/حمایت قضایی از رونق تولید و رفع موانع فراروی بنگاه های تولیدی اهمیت بسزایی دارد

 به گزارش”سیرجان خبر”یدالله موحد در آئین تودیع و معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان سیرجان که در محل سالن اجتماعات دادسرای عمومی و انقلاب سیرجان برگزار گردید،اظهار داشت:در یک سال گذشته  ۶۵هزار و ۸۰۰فقره پرونده وارد دادگستری شهرستان سیرجان شده است

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان اعلام کرد:باتوجه به اینکه سیرجان یکی از شهرهای بزرگ و پر جمعیت استان کرمان می باشد،یک مجتمع قضائی جدید در سیرجان راه اندازی خواهد شد.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان خطاب به رئیس جدید دادگستری و سایر قضات گفت:سال جاری  با درایت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به عنوان سال رونق تولید انتخاب شده است ،سیرجان قطب معدن و صنعت کشاورزی تجارت است حمایت قضایی از رونق تولید و رفع موانع فراروی بنگاه های تولیدی در این شهرستان اهمیت بسزایی دارد.

وی تاکید کرد:ضرورت دارد مقامات قضائی در شهرستان ها با مردم و نخبگان و فرهنگیان جامعه اعم از اساتید دانشگاه،روحانیون،دانشجویان و اصحاب رسانه جلسات مشترک هم اندیشی در جهت پیشبرد اهداف قوه قضائیه برگزار کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:اضلاع مثلث رونق تولید شامل بخش خصوصی و مدیران بنگاه‌های تولیدی، دستگاه‌های اجرایی و دستگاه‌های نظارتی وسیستم قضایی می‌باشند.

موحد یادآور شد:طبق نظر کارشناسان متخصص  غیر قابل پیشبینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات،موانع در فرایند های اداری و اخذ مجوزهای کسب وکار در دستگاه های اجرایی،بی ثباتی سیاست ها ،قوانین و مقررات و رویه های اجرایی ناظر بر کسب و کار،فساد و سوء استفاده از مقام و موقعیت اداری در دستگاه های اجرایی،دشواری تامین مالی از بانک ها،رویه های ناعادلانه ممیزی ودریافت مالیات و  رویه های سختگیرانه در ادارات کار و بیمه برای مدیریت نیروی انسانی را ازجمله مهمترین موانع پیش روی رونق تولید هستند .

وی تاکید کرد:با توجه شعار سال مبنی بر رونق تولید  دادگاه ها بایستی در رسیدگی به شکایات و پیگرد موثر متجاوزان به حقوق دیگران اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:مسئله عدالت و تحقق آن در جامعه بشری از ضروریات اولیه حیات بشری است آدمی که دارای عقل  سلیم و پیراسته  از هواهای نفسانی می باشد با جذبه ای خاص به سوی عدل و داد در حرکت است.

وی افزود:عدل و داد نه تنها عامل رشد و توسعه رفاه امنیت در جامعه است بلکه عامل وحدت و یکپارچگی جامعه نیز است و جامعه ای  پویا و بالنده است که عدالت در شریان های آن جاری باشد و در غیر این صورت جامعه مرده است.

 موحد خاطرنشان ساخت:انبیاء عظام الهی مبعوث شده اند تا مردم را هدایت کنند تا در جامعه اقامه قسط و عدل کنند و همه آحاد جامعه تکلیف دارند تا در جهت تحقق عدالت حرکت کنند .

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:مهمترین ویژگی جامعه اسلامی حرکت عمومی به سمت  تحقیق و توسعه عدالت در همه ی شئون جامعه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در آئین تودیع و معارفه رئیس جدید دادگستری سیرجان گفت: این جلسه تشکیل شده است برای تکریم از خدمات قاضی گرامی و ارزشمند  جناب آقای براهویی که سالیان متمادی در مناصب متعدد قضایی در نقاط مختلف این استان مصدر خدمات ارزنده ای بودند وبه رغم همه ی تنگناها و نامهربانی ها با دلسوزی تلاش می کردند که گره گشای مشکلات قضایی مردم باشند و با  سرعت و دقت تکلیف پرونده‌ها را روشن با پاسخ مناسب به مردم داده شود.

 موحد افزود: امروز ریاست محترم قوه قضائیه حضرت آیت الله رئیسی بر روزآمد شدن اقدامات در قوه قضائیه تاکید دارند و اطاله دادرسی در حد ممکن باید کاهش یابد.

وی ادامه داد:یکی از علل نارضایتی عمومی از دستگاه قضایی طولانی شدن رسیدگی به اختلافات و دعاوی است و دغدغه اصلی جناب آقای براهویی حل مشکل اطاله دادرسی در مجموعه غذایی تحت مدیریتشان بوده و خودشان پیشگام بودند و منظم بیش از وقت اداری در محل کارشان حضور داشتند و تلاش می‌کردند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرونده‌های موجود در دادگستری را به نتیجه برسانند و وی در سال به تنهایی بیش از ۴ هزار پرونده رسیدگی می نمودند که در کشور بی نظیر بود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد:جناب آقای سپهری،رئیس جدید دادگستری سیرجان از مدیران قضائی ارزشی، متدین ، وارسته، خوش اخلاق و اهل تدبیر ، رزمنده دوران دفاع مقدس و با تجربه  می باشند

وی همچنین بر  کاهش ورودی پرونده ها و نشست با نخبگان علما روحانیون ائمه جمعه و جماعات دانشگاهیان و اصناف روسای ادارات و سازمانها در جهت کاهش مراجعات و دعاوی جرائم مراجعات به دستگاه قضایی یکی از راهبردهای برنامه تحولی می باشد

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.