×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
۱۶ کشته در حمله انتحاری مهیب در مرکز کابل/نماینده صندوق بین‌المللی پول هم کشته شد

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از العالم،وابل عبدالله نماینده صندوق بین المللی پول و ۱۵ تن دیگر، روز جمعه، در جریان حمله انتحاری به رستورانی در مرکز کابل کشته شدند.

وابل عبدالله (۶۰ ساله) که لبنانی الاصل بود از سال ۲۰۰۸ نمایندگی صندوق بین المللی پول را در افغانستان برعهده داشت.

سخنگوی سازمان ملل نیز اعلام کرد ۴ تن از کارمندان این سازمان در افغانستان نیز در میان قربانیان انفجار انتحاری است که طالبان آن را روز جمعه در نزدیکی رستورانی در کابل به اجرا گذاشت.

این انفجار که طالبان بلافاصله مسئولیت آن را بر عهده گرفت، یک رستوران لبنانی در مرکز کابل را هدف قرار داد. این رستوران‌ محل رفت و آمد دیپلمات ها، شهروندان خارجی و فرهنگیان است و دارای تدابیر شدید امنیتی است.

«محمد ایوب صلانچی» معاون وزیر داخله افغانستان گفت: «عامل انتحاری خود را مقابل رستوران منفجر کرد و دو فرد مسلح دیگر از هرج و مرج به وجود آمده از این انفجار استفاده و اقدام به تیراندازی در محل حادثه کردند.»

افراد مسلح در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شدند. «محمد ظاهر» رئیس پلیس کابل بدون اشاره به ملیت قربانیان گفت: «۱۴ تن از قربانیان از شهروندان خارجی هستند.»

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان در بیانیه ای اینترنتی مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و تأکید کرد «شماری شهروند خارجی که غالبا آلمانی بودند، در این حمله کشته شدند.»

این دومین حمله طالبان در کابل در یک هفته گذشته است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.