×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
۲۸ متهم برای پرونده اختلاس شهرداری سیرجان

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی “سیرجان خبر” پس از گذشت قریب به یکسال از پرونده جنجالی اختلاس شهرداری سیرجان،دادستان کرمان در نشست خبری مراحل رسیدگی به این پرونده و جزئیات آن را اعلام کرد.

دادستان کرمان در این خصوص گفت: این پرونده ابتدا با هشت متهم به بازپرسی شعبه اول دادسرای کرمان ارجاع داده شد اما هم اکنون با معرفی ۲۸ متهم در مرحله تحقیق قرار دارد.

دادخدا سالاری بیان کرد: پس از بررسی های لازم مشخص شد که افراد بیشتری نیز از سازمان های تابعه از جمله اتوبوسرانی و فضای سبز اقدامات غیر قانونی در خصوص حیف و میل اموال عمومی داشته اند.

وی ادامه داد:این متهمان به اتهام اختلاس، اخذ رشوه، پرداخت رشوه، تبانی در معاملات دولتی، تحصیل مال نامشروع دستگیر شده و تفهیم اتهام شدند.

اوایل مهر ماه سال گذشته بود که خبر فساد گسترده مالی در شهرداری سیرجان موجب شکل گیری شایعات بسیاری در خصوص متهمان این پرونده و رقم اختلاس شد که سازمان بازرسی پس از گذشت چند روز از ابعاد گسترده این فساد مالی در شهرداری سیرجان پرده برداشت.

در همین حال قاضی علیزاده رئیس دادگستری وقت سیرجان با صدور اطلاعیه ای بازداشت ۷ تن از مقامات شورا و شهرداری از جمله شهردار و رئیس شورای اسلامی را تأیید کرد که این بازداشت در پی برداشت غیرقانونی از اموال عمومی بوده و از سوی دادسرای مرکز استان صورت گرفته است.

سیدمحمود علیزاده در این اطلاعیه رقم مورد اختلاس را ۷۰۹ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: ممکن است در طول جریان بررسی پرونده متهمان جدید اضافه شوند و رقم اختلاس نیز افزایش یابد، این قضیه در حالی صورت گرفت که خبرها از فساد مالی در دوره شهردار اسبق یعنی (م – ع) نیز حکایت داشت.

همچنین چهار ماه پس از انتشار این خبر قاضی موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان در خصوص پرونده فساد مالی شهرداری سیرجان گفت: در مرحله اول گزارش سازمان بازرسی ۸ نفر متهم معرفی شدند که دو نفر از آنها شهرداران سابق و مابقی هم جزو کارمندان بودند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.