×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024

“سیرجان خبر” پروژه «مارس وان» با هدف ارسال نخستین انسان به سیاره مریخ طراحی شده است؛ اما این سفر تفاوت بزرگی با دیگر سفرها دارد و آن بی‌بازگشت بودن آن است! با این حال این پروژه در ابتدا حدود ۲۰۲‌هزار داوطلب داشته است که ۷۳ نفر آن‌ها ایرانی بوده‌اند. اکنون در آخرین مراحل ارزیابی این داوطلبان اسامی سه ایرانی به چشم می‌خورد. این سه نفر صادق مدرسی، الهه نوری و سعید قندهاری هستند که شانس خود را برای قرار گرفتن در بین فضانوردان مریخ امتحان می‌کنند.

* صادق مدرسی

این جوان ۲۹ساله کارشناس ارشد زیست شناسی است. وی عمیقاً به بشریت و مردم فکر می‌کند و هیچ چیزی مانع از رسیدن به اهدافش نمی‌شود. بیش از حد به این مأموریت خوش بین است. علاقه بسیاری به علم و فناوری، خواندن، آموزش، ورزش، بحث و جدال در زمینه‌های علمی و تجربی دارد. صادق امیدوار است بتواند به مراحل بعدی راه پیدا کند و با این کار بتواند خدمتی بزرگ به بشریت بکند.

الهه نوری

الهه نوری هم ۲۰ سال دارد و دانشجوی معماری است. وی از نوجوانی عاشق کیهان شناسی بوده و همیشه یک هدف مهم را دنبال کرده است. او واقعاً می‌خواهد در این برنامه با جدیت و تلاش مضاعف شرکت کند و معتقد است این موقعیت یک جهش بزرگ برای بشریت در طول تاریخ است. علاقه بسیاری به کهکشان، ماجراجویی، پریدن از ارتفاع، خواندن، نوشتن در مورد اسرارجهان، موسیقی و طراحی دارد. ماجراجویی و کشف رموز آنقدر برای الهه حیرت‌انگیز است که انگیزه وی را برای این کاوش دوچندان کرده است.

سعید قندهاری

سعید قندهاری دیگر ایرانی این پروژه است. وی ۳۳ سال سن دارد و در شهر «آکلند» نیوزیلند زندگی می‌کند و اصالتا اهل گرگان است. او دارای مدارک کارشناسی ارشد حقوق بشر و روابط بین‌الملل است. وی مردی قوی و سختکوش است. هیچ چیز مانع از مأموریت محوله‌اش نمی‌شود. عاشق آموزش و پرورش، ورزش و ماجراجویی است. سفر به کهکشان و سیارات دیگر از آرزوهای سعید بوده است و به همین خاطر قبلا یک بار در سال ۲۰۰۸ در طرحی روسی شبیه به این پروژه شرکت کرده بود که البته هیچ وقت اجرایی نشده بود.

هر سه نفر ایرانی داوطلب این پروژه، اقدام خود را خدمتی به بشریت و جهشی بزرگ برای آن می‌دانند و با اینکه از خطرات این سفر آگاهند باز با جدیت آن را دنبال می‌کنند. این پروژه در مراحل بعدی خود از بین این صد نفر ۲۴ نفر را به صورت نهایی انتخاب می‌کند و در مدت ۱۰ سال آموزش‌های لازم را به آن‌ها می‌دهد. اسامی نخستین گروه چهار نفره‌ای که به سیاره سرخ اعزام می‌شوند، در سال ۲۰۲۴ اعلام می‌شود و سپس به فاصله هر دو سال گروه‌های بعدی اعزام می‌شوند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.