×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024
۴۰ میلیارد ریال نذورات مردمی صرف توسعه امامزاده احمد سیرجان شده است

به گزارش“سیرجان خبر” سید صادق طباطبایی اظهارکرد:  کار ساخت و طرح توسعه رواق‌ها و حرم مطهر امامزاده احمد سیرجان از سال ۱۳۶۵ آغاز شده و در حال حاضر سالن یک‌هزار متر مربعی، درب‌های طلا و آئینه کاری برخی از رواق‌ها به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه ایوان ۲ هزار مترمربعی این امامزاده در حال ساخت است، افزود: خوشبختانه عملیات اجرایی این ایوان حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سیرجان، بیان کرد: تاکنون بیش از ۴۰ میلیارد ریال از نذورات مردمی در این مکان مقدس برای توسعه و زیرساخت‌های لازم هزینه شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۸۰۰ مترمربع آئینه کاری، یک‌هزار مترمربع سالن، ۳۰۰ مترمربع درب‌های ورودی و گلدسته‌ها آماده شده است.

طباطبایی با بیان اینکه ۶۰ میلیون ریال برای درب‌های مطلا هزینه شده است، گفت: هم‌اینک انجام کارهای عمرانی وسیع دیگری در حرم مطهر امامزاده احمد سیرجان در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه امامزاده احمد سیرجان از اولاد زادگان امام موسی بن جعفر است که عاشقان و زائران بسیاری از راه‌های دور و نزدیک به زیارتش می‌آیند، افزود: مقبره احمد بن ابراهیم بن محمد بن موسی بن جعفر مشهور به امامزاده احمد در محله باغ بمید سیرجان قرار دارد که همه ساله برنامه‌های مذهبی مختلفی در این محل برگزار می‌شود.

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سیرجان، خاطرنشان کرد:  سرو یک هزار ساله امام زاده احمد سیرجان که به ثبت در فهرست آثار ملی کشور رسیده است، در محل درب ورودی اصلی این مکان مقدس خودنمایی می‌کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.