×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
۵۰ درصد تصادفات جرحی سیرجان  توسط موتورسیکلت ها صورت گرفته است

رئیس پلیس راهور شهرستان سیرجان در نشست خبری با اهالی رسانه شهرستان سیرجان اذعان کرد: ۵۰ درصد تصادفات جرحی سیرجان در یک سال گذشته توسط موتورسیکلت ها صورت گرفته و نیمی از فوتی های ترافیکی این شهرستان را راکبین با سرنشینان موتورسیکلت ها تشکیل می دهند.

وی گفت: طرح ویژه برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف از هفته گذشته در سیرجان آغاز شده و با جدیت ادامه دارد و در کنار این طرح، طرح های مختلف ترافیکی و راهنمایی و رانندگی دیگر برای رسیدن به شهر نمونه ترافیکی استان در حال اجراست.

وی ادامه داد: در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۲۰ درصد کاهش تصادفات خسارتی داشته ایم و علی رغم افزایش جمعیت و تعداد خودروها، افزایش فوتی در تصادفات شهری نداشته ایم.

سرهنگ پاک ایزدی با اشاره به اینکه سیرجان پایلوت شهر نمونه ترافیکی استان است اظهار کرد: در سیرجان ۱۲ گام برای رسیدن سیرجان به شهر نمونه ترافیکی استان تعریف کردیم که شامل توسعه تجهیزاتی، عملکردی، افزایش و گسترش طرح های ویژه ترافیکی، یافتن و برطرف کردن نقاط حادثه خیز، تعامل با نهادهای مرتبط، فعالیت های فرهنگی، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی ترافیکی و بسیاری برنامه هی دیگر است که علی رغم کمبود نیرو نسبت به وسعت شهرستان به توفیقات خوبی دست یافته ایم.

رئیس پلیس راهور سیرجان با تاکید بر اینکه سیرجان شهری است که نسبت به جمعیت کامیون داران زیادی دارد، افزود: در یکسال گذشته بیش از ۷۵ درصد کاهش تردد و توقف کامیون در شهر داشته ایم و برای تحقق این مهم ضمن پیگیری مداوم در صدد صدور کارت تردد برای کامیون هایی هستیم که برای خدمات رسانی مجبور به حضور در شهر هستند آنهم در ساعاتی که کاهش ترافیک و رفت و آمد است.

سرهنگ پاک ایزدی گفت: به صنوفی که برای تخلیه بارها نیاز به تردد کامیون دارند تنها در ساعات کاهش ترافیکی اعلام شده اجازه حضور داده شده و در غیر این صورت علاوه توقیف کامیون، با مشارکت اماکن نیروی انتظامی صنف نربوطه نیز پلمب می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.