×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
۶۰ درصد شبکه آب سیرجان فرسوده است

به گزارش“سیرجان خبر” سید محسن شهیدی در جلسه کمیته آب سیرجان در محل فرمانداری این شهرستان، اظهارکرد: یکی از مشکلات اساسی آب سیرجان وجود انشعابات غیرمجاز در حاشیه شهر به ویژه روستاهایی است که از آبفار به آبفا تحویل داده شده‌اند.

مدیرعامل شرکت آبفای سیرجان افزود: شرکت آب و فاضلاب سیرجان به تنهایی قادر به جمع آوری انشعابات غیرمجاز نیست و همکاری دهیاری، بخشداری و شوراهای این روستاها را می‌طلبد.

شهیدی بیان کرد: در حال حاضر ۶۰ درصد شبکه آب سیرجان فرسودگی دارد و به سبب این فرسودگی پرت آب زیاد است که به منظور جلوگیری از هدر رفت آب باید اعتباری تخصیص داده شود تا شبکه تعمیر و از هدر رفت آب جلوگیری شود.

فرماندار سیرجان نیز در این جلسه اظهار کرد: باید از استفاده بی‌رویه آب در تمام سطوح کشاورزی، دامداری و شهری با همکاری مردم، مسئولان و کشاورزان جلوگیری شود.

منصور مکی‌آبادی خواهان تشکیل پلیس آب شهری و روستایی در این شهرستان شد و افزود: به منظور جلوگیری از انشعاب غیرمجاز آب باید پلیس آب تشکیل شود.

فرماندار سیرجان  استفاده از کنتورهای هوشمند آب را الزامی دانست و با هشدار در مورد افت سطح آب‌های زیر زمینی و کاهش کشت کشاورزی در شهرستان سیرجان، خاطرنشان کرد: استفاده از آبیاری مدرن، جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز ویلاهای روستایی و برخورد با تخلفات چاه‌های صنعتی در کاهش مصرف آب مثمرثمر است.

برچسب ها : , , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.