×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024

به گزارش “سیرجان خبر” به نقل از فاکس ریر، این لیست بلندترین پل های جهان است. ارتفاع پل با ارتفاع عرشه است که حداکثر فاصله جاده از پل به پایین که در زیر آن زمین و یا آب قرار گرفته را می سازد.


۱- پل رودخانه سیدو در چین – ارتفاع ۴۹۶ متر (۱،۶۲۷ فوت) است. این پل معلق از سال ۲۰۰۹طولانی بلندترین پل جهان شناخته شده است.


۲-  پل بالوآریت، مکزیک – ارتفاع ۴۰۳ متر (۱،۳۲۲ فوت) است. این پل  بالاترین پل کابلی در جهان است، و دوم بالاترین پل کلی است.


۳٫ پل رودخانه بالینگ در چین – ارتفاع ۳۷۰ متر (۱،۲۱۰ فوت) است. یک پل معلق در استان گوئیژو.


۴٫ پل رودخانه بیپانجیانگ در  چین – ارتفاع ۳۶۶ متر (۱،۲۰۱ فوت) است. یک پل معلق در استان گوئیژو. این پل دارای عرض دهانه ۳۸۸ متر است. بین سال های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۵، آن بلندترین پل جهان بود.


۵٫ پل آیژیا در چین – ارتفاع ۳۵۰ متر (۱،۱۵۰ فوت) است. یک پل معلق در هونان، چین. این بالاترین و طولانی ترین پل تونل به تونل در جهان است.


۶٫ پلی دیگر بر روی  رودخانه بیپانجیانگ در  چین – ارتفاع ۳۱۸ متر (۱،۰۴۳ فوت) است. یک پل معلق در استان گوئیژو. گذر از رودخانه بیپان.


۷٫ پل لیگوآنفه، چین – ارتفاع ۲۹۷ متر (۹۷۴ فوت) است. یک پل پرتو در گوئیژو، چین. رکورد بلندترین پل جهان بین سال های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ از آن این پل بوده است البته هنوز بالاترین تیر پل در جهان برای این پل است.


۸- پل رودخانه ژینجینگه، چین – ارتفاع ۲۹۴ متر (۹۶۵ فوت) است.


۹٫ پل رویال گرج ، کلرادو، ایالات متحده آمریکا – ارتفاع ۲۹۱ متر (۹۵۵ فوت) است. پل رویال گرج یک جاذبه توریستی در یک پارک است. عرشه پل عبور از تنگه سلطنتی ۹۵۵ فوت (۲۹۱ متر) بالاتر از رودخانه آرکانزاس است. سابقا از سال ۱۹۲۹ تا سال ۲۰۰۱ بلندترین پل در جهان بوده است.


۱۰٫ رودخانه بیپان دارای سه پل بزرگ جهان است که پل راه آهن با ارتفاع ارتفاع ۲۷۵ متر (۹۰۲ فوت)  یکی دیگر از این پل ها است. بالاترین پل راه آهن در جهان است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.