×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
۱۶ آذر روز دانشجو گرامی باد

“سیرجان خبر” دانش ،دانشگاه،عالم و دانشجو همواره دارای جایگاه رفیع در آموزه های حیات بخش دین مبین اسلام بوده اند به طوری که هم در قرآن کریم و هم در احادیث و روایات وارده از پیامبر اعظم (ص) و ائمه معصومین (ع) تاکید فراوانی بر ارزش اهمیت والای تحصیل و دانشجویی شده است.

بدون تردید تاریخ و تمدن پر افتخار ایران نیز که بیشترین تاثیر را از مکتب انسان ساز اسلام پذیرفته است شاهد تجلیل و احترام مردم به عاشقان و طالبان علم و دانش بوده و ملت مسلمان ایران از این حیث ،دارای ویژگی منحصر به فرد در میان سایر کشورهای جهان می باشد.

یاد امام حسین (ع) و اقعه ی عاشورا همواره در قلب بیدار اسلامی زنده است و آنچنان که حضرت زینب (س) پیام رسان حقیقت عاشورا بود. ما دانشجویان نیز جهت تحقق آرمان های حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی و به تبع فرمایشات مقام معظم رهبری از تلاش باز نخواهیم ایستاد.وجه تسمیه ۱۶ آذرماه به نام دانشجو ،سالروز شهادت سه تن از دانشجویان دانشگاه تهران توسط مزدوران رژیم منحوس پهلوی هست که به جرم استکبار ستیزی و اعتراض به حضور نیکسون معاون وقت رئیس جمهور در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند.

شانزده آذرماه که به نام دانشجو نامگذاری شده فرصت مناسبی است تا ضمن گرامیداشت مقام و منزلت دانشجویان عزیز به سایر وجوه اثر گذار این قشر به ویژه جنبه سیاسی اجتماعی آن نیز پرداخته شود.همراهی و همنوایی با نهضت اسلامی ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) مشارکت در قیام مردم علیه رژیم ستمشاهی،پذیرفتن نقش های کلیدی و اثر گذار در انقلاب اسلامی.

پاکسازی دانشگاه هااز عناصر و جریانات ضدانقلاب تحت عنوان انقلاب فرهنگی،حضور گسترده در جبهه های دفاع مقدس و تقدیم هزاران شهید والا مقام و دفاع از کیان انقلاب اسلامی و ولایت مطلقه فقیه در مواجهه با فتنه ها و توطئه هایی نظیر جریانات سال ۶۰ منافقین،حوادث کوی دانشگاه در سال ۷۸ یا فتنه سال ۸۸ و… همه و همه برگ های زرین از تاریخ جنبش دانشجویی مسلمان در کشور عزیزمان ایران است.

و بار دیگر شانزده آذر؟

و بار دیگر حکایت زرین بیداری نسلی از امت ایران به نام دانشجو.آری آذر،ماه دانشجوست.جنبش عدالت خواه دانشگاه! حال آنکه این دانشجوست که با فدا کردن خون خود با گام نهادن در راه انقلاب نام خود را در کنار آذرماه و در کنار این نظام و اسلام به یادگار گذاشته است.۱۶ آذر را نمی توان به نفع خود گروه حزب یا رنگ خاصی مصادره کرد! دیروز دانشجویان ما را منافع آمریکا می دانستند و امروز می خواهند فدای رنگ ها و بازی های سیاسی بکنند.

دانشجو مترسک دست احزاب سیاسی نیست که امروز به این رنگ و فردا به رنگی دیگر در آید…دانشجو سبز است و سفید است و سرخ…دانشجو به رنگ خاک مقدس ایران است..دانشجو عظمتی به بزرگی علم در دین مبین اسلام دارد.دانشجو می فهمد و راه را انتخاب می کند.

دانشجو راه سرخ دوستان شهید خودش را ادامه خواهد داد و فارغ از هر حزب سیاسی گوش به فرمان فرمانده کل قوا خواهد داد.اگر دیروز جنبش دانشجو به دنبال مبارزه با استعمار و استبداد بود امروز ندای حق طلبی و مطالبه حقوق مسلم کشور خویش را به دنیا فریاد می زند.

اگر دیروز در جنگ سخت رو در روی دشمن بود امروز نیز در جنگ نرم رو در روی دشمن ایستاده است.اگر دیروز لانه جاسوسی را تسخیر کرد امروز لانه فساد را تسخیر خواهد نمود.دانشجو از همان نسل است و با همان توکل..و در این راه از دادن خونی تازه ابایی ندارد.

۱۶ آذر سند تعهد آزادی خواهی دانشجویان و یادمان حماسه ماندگار و رسالت عظیمی است که تمسک به آن نهضت اصیل جنبش دانشجویی را هویت و اعتبار بخشیده است.

بسیج دانشجویی شهرستان سیرجان

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.